pondělí 2. října 2017

Projekt "Zpátky do formy!" - začátek

Tohle už tady dlouho nebylo. Vlastně skoro čtyři roky. Naposledy jsem se snažila dostat do formy po druhém porodu. To se mi povedlo a od té doby se tak nějak držím na stejné váze i mírách. Jak už jsem psala v jednom z předchozích článků, zakládám si na rovnováze. Jím zdravě, protože mi tak je nejlíp, ale když jsem u babičky, tak si neodpírám. Když mám chuť na pivo a tatarák, dám si. Musím ale přiznat, že posledních pár týdnů se mi ta moje rovnováha trochu vymkla z rukou. Začala jsem se šidit v jídle, dojídala se po večerech, měla šílený chutě, pak mi bylo zle a tak se to točilo pořád dokola. Věděla jsem, že chyba je v jídelníčku. Když tělu nedodám přes den všechno, co potřebuje k fungování, tak se prostě večer bude chtít zprasit. Nikdy jsem si nepočítala kalorie ani makra, to vy víte, ale tentokrát to došlo až tak daleko, že jsem si nechala udělat jídelníček na míru od slečny, u které mi přijde, že ví o čem mluví a ztotožňuju se s většinou jejích názorů. Věděla jsem, jak mám jíst, co mám jíst a co dělám špatně, ale prostě jsem spoléhala na to, že když nad sebou budu mít "bič" někoho cizího, pomůže mi to nahodit se zpátky a žít normálně. A říkala jsem si, že přesně spočítaná makra mi třeba pomůžou i s výkonem ve sportu a konečně budu mít nějaký trošku svaly. No, nestalo se...



Jídelníček vypadal dobře a hned první den jsem se do něj pustila. Byl docela pestrej, i když se tam dost věcí opakovalo a po prvním dni jsem večer neměla vůbec chuť na žádnou prasárnu, takže by asi i fungoval tak, jak jsem chtěla, ale vzdala jsem to. Jakmile něco "musím", je to špatný, cuknu se a končím. Byla jsem protivná, myslela jsem jen na to, jestli mám v ledničce dost Milko jogurtů a tuňáka a představa vážení každýho jednoho ořechu mě úplně děsila :D Tohle nejsem já a nikdy nebudu. Ale asi mě tenhle krok trochu nakopnul, protože jsem se rozhodla, že si to zase zvládnu sama se sebou. Tak se mi to povedlo už dvakrát a nevidím důvod, proč by to nemělo jít teď. Jasně, tehdy jsem musela dát dolů třicet kilo. Dvakrát po sobě. To je potom jiná motivace, když vám centimetry ubývají rychlostí blesku, tělo se mění, máte plno energie a líp vám to běhá. Teď půjde o pár kilo a pár centimetrů, o to těžší to bude cesta. Ale taky větší výzva a já to dám! Dnes je to tedy první den, kdy se snažím jíst pravidelně, zdravě a rozumně. Ráno jsem se změřila a vyfotila, tréninkový plán mám tak nějak zhruba načrtnutý a jsem plná síly a odhodlání. Doufám, že mi to vydrží dýl, než do prvního zašustění sáčku s čipsama :D A protože si nevěřím úplně na 100%, řekla jsem si, že bude nejlepší, když vám to na sebe prásknu a tím pádem nebudu moct couvnout ani se vymlouvat. A když couvnu, tak to budu muset přiznat a budu se před váma stydět, takže to radši neudělám. Ráda bych se s váma o celou tu cestu, která bude v tomhle přísnějším režimu trvat asi měsíc, dělila a třeba vám, kteří momentálně bojujete s něčím podobným, dodala odvahu a taky nějaký tipy, který fungujou na mě. V dnešním článku tedy najdete deset kroků do začátku a v těch příštích se můžete těšit na moje tréninkové plány, recepty, budu vám psát, co a jak zhruba jím, kdo mě inspiruje, co mi pomáhá a taky co mi nejde a co jsem pokazila. Prostě říjen bude tady na blogu takovej můj deníček, tak snad se vám bude líbit.

1. Voda

Tisíckrát omílané téma. Bez vody to nepůjde. Budu pít minimálně tři litry čisté vody denně a k tomu pár hrnků zeleného čaje. Nic sladkého, žádné bublinky, smoothie z kila ovoce atd.

2. Nezdravé věci pryč

Zbavím se všeho, co mě láká. Buď odvezu všechny čipsy a kokina z domu nebo řeknu L., ať je někam schová. Fakt to funguje, protože když to doma nemáš, tak si pro to v devět večer nepojedeš do Tesca. I když...

3. Zelenina

Tuny zeleniny ke každému jídlu. Čerstvá, pečená, dušená, vařená. Saláty. Tímhle si naplním ledničku.

4. Snídaně

Poslední dobou nemám ráno vůbec hlad. Pokusím se polepšit a když opravdu nebude zbytí, udělám si smoothie - mražený banán, voda, protein, skořice a maca.

5. Nové recepty

Chtěla bych začít péct různé zdravé svačinky. U těch mám většinou problém, protože tvaroh není úplně moje oblíbená pochoutka.

6. Nákup

Je důležitý, mít v ledničce pořád dostatečnou zásobu zdravých věcí, protože čím větší výběr mám, tím rozmanitější a chutnější potom jídla jsou. Nikoho by nelákalo jíst každej den kuře s rýží nebo knackebrot se šunkou. Můj nákupní seznam najdete TADY.

7. Bez alkoholu

Alkohol nám zasekne metabolismus, je kalorický a v kocovině většinou sežerete všechno, co vidíte. Suché bílé víno v malém množství je ok.

8. Bílkoviny ke každému jídlu

Nikdy si nedávám samotné ovoce nebo třeba ořechy. Vždy do jogurtu nebo tvarohu. Ke svačince, která se skládá z ovoce a oříšků, přidejte kefír, případně můžete popíjet protein. Bílkoviny jsou důležité, zasytí a rostou z nich svaly!!! :D Když si dáte samotné jablko, jen vám vyletí cukr a je zle. Takže nezapomínat na bílkoviny.

9. Doplňky stravy

Hlavně chlorella, na tu nedám dopustit. Dál u mě vždycky najdete magnézko, céčko a omegu. BCAA, spalovače a podobné věci za mě už ne.

10. Změřit, vyfotit a vydržet

Kašlu na váhu. Pokud na ní bude pořád víceméně podobné číslo, ale moje džíny budou volnější, budu spokojená. Je mi jedno, kolik vážím, důležitý pro mě je, jak se cítím a jak vypadám.

Mějte se zatím hezky a těm z vás, kdo se do toho pouštíte taky, přeju ať to jede!

A.
SHARE:

6 komentářů

  1. Ahoj Anet, tento článek se mi moc hodí a děkuji za něj! V březnu jsem začala s IIFYM a říkám si, jestli to nebyla chyba... Minuly tyden jsem byla na dovolene bez váhy a zapisování jídla a hned se to projevilo na váze:-( tak teď váhám, jestli pokračovat v počítání anebo jestli to dám jen selským rozumem...vsichni víme, co se má jist a co ne:)) každopádně držím palce a budu se těšit na další motivaci! Anet, jsi skvělá:))

    OdpovědětVymazat
  2. Aneb #HubnemeNaZimu !!! :D já už jsem v běhu měsíc, a jde to skvěle ! :) Držím palce !

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem začala od září a s mírnou komplikací v podobě prodělané střevní a žaludeční virózy, ze které jsem se dlouho vzpamatovávala, a dovolené, která nás ještě čeká, se zatím držím :-D Tak ať to jde a budu chodit okukovat, jak se Ti daří, a inspirovat se :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig