Pages

pondělí 12. června 2017

Jak teď cvičím? - kniha od Sarah a program od Zuzky Light

Poslední dva týdny jsem se zase naplno ponořila do domácího cvičení. S hlídáním kluků je to pořád stejně těžké (pracující prarodiče) a mně se prostě nedařilo sladit dojíždění na tréninky s rodinou a prací. Štvalo mě, že musím polovinu domluvených tréninků rušit a nemůžu tím pádem jet naplno. Nakonec jsem z toho věčnýho organizování přejezdů, hlídání a převážení byla tak otrávená, že jsem se rozhodla to zase rozjet doma. Tentokrát to ale chtělo posunout někam dál, protože najet na něco, co jsem dělala předtím, by byl krok zpět. A tak jsem se rozhodla, že si koupím čerstvý Sweat it to shred it e-book od Sarah. O téhle australance jsem vám psala už v některém z přechozích článků. Youtuberka, která cvičí, jí zdravě a je strašně moc nakopaná pozitivní energií. Mně většinou tihle sluníčkoví lidi lezou tak trochu na nervy, ale u Sarah je to tak přirozený, že mi to vůbec nevadí. Líbí se mi, že se řídí zdravým rozumem. Ať už ve stravě nebo trénincích. Z jejích videí mi bylo jasné, že bude celý tréninkový plán postaven na cvičení s vlastní vahou a proto jsem neváhala ani chvilku. E-kniha stojí něco málo přes 1000 Kč a najdete v ní tréninkový plán na osm týdnů, který je sestaven ze základních bodyweight cviků od dřepů až po kliky. Ale nebojte se, že by vám přišly po nějaké době tréninky stereotypní, Sarah si totiž pohrála s těmito základními cviky a upravila si je do různých modifikací a kombinací. První dva týdny cvičíte třikrát týdně, o víkendu máte doporučenou aktivitu podle svého gusta (běh, plavání, turistika) a s každým dalším týdnem se intenzita i frekvence tréninků navyšuje. Tréninky jsou formou HIIT a jsou většinou krátké a hodně (hodně!) intenzivní. Já mám za sebou teprve dva týdny a musím říct, že jsem z náročnosti trochu překvapená. Před úplně prvním tréninkem jsem si říkala, že to asi ze začátku bude spíš takové polechtání a dám si ho jako doplněk k běhu. Šeredně jsem se spletla. Během těch pár minut jsem byla úplně slitá a zadek mě bolel ještě následující tří dny. Strašně se mi líbí, jak to má Sarah celé vymyšlené, pěkně to odsýpá, pokaždé vás bolí něco jiného a vždycky je to peklo i na kondici. Rozhodně bych tenhle e-book doporučila spíš pokročilým z vás (oproti BBG od Kayly Itsines je to fakt hodně náročný!), ale pokud jste začátečníci a nebojíte se toho, klidně do toho jděte. Jen si upravíte počty a nebo pojedete jednodušší modifikace cviků. Navíc Sarah společně s knihou pustila do světa i timer aplikaci přímo k jejímu programu. V knize jsou čtyři typy tréninků a každý je intervalově postaven jinak. V jednom jedete 30 sekund práce a v dalším třeba minutu. Nastavovat to na stopkách nebo v interval timeru by byla pěkná pruda a ztráta času, takhle si jen vyberete trénink, který pojedete a časy už neřešíte. Paráda! :-)


Protože jsem ale zvyklá cvičit každý den a nechtěla jsem tenhle tréninkový plán kombinovat jen s během, přidala jsem si do rozpisu ještě nový program na zadek od Zuzky Light - Bikini Butt Lift Program (www.zuzkalight.com). Pro zapojení do programu musíte byt členy ZGYMu, protože je sestaven jen z workoutů od Z. Cvičíte každý den, ale je to opět smysluplně postavené a když si jeden den odpálíte nohy tak, že ani nemůžete dojít po schodech do sklepa (#truestory), nemusíte se bát, že se další den pojede zase zadek. Mám odcvičený první týden a vypadalo to asi takto:

Pondělí: Zadek a přední strana stehen - smrt. Kettlebell, guma, hodně dřepů a hodně potu.
Úterý: Krátká, ale vydatná desetiminutovka na břicho. Neustále mě překvapuje, že se můžu během deseti minut tak strašně zpotit.
Středa: Stretch&Tone - program od Zuzky, který klame názvem. Není to žádné uválené protahování, ale pěkná dřina, u které mi málem upadly ruce.
Čtvrtek: Zase zadek a zase kettlebell. 16 kg. Fuj.
Pátek: 15 Minute Fat Burn je jeden z mých "nejoblíbenějších" od Zuzky. Jedete různé cardio cviky, každou celou minutu jeden. Hrůza. Pot. Bolest.
Sobota: Třetí peklo s kettlebellem.
Neděle: Power jóga, ale jako relax mi to moc nepřišlo :D


Taky se snažím alespoň třikrát týdně vyběhnout, trénovat ty proklatý dvojskoky a stojky, cvičit jógu a víc se protahovat, používat foam roller atd., ale občas se místo toho snažení vyvalím s klukama na sluníčko na deku, stavím lego, jím třešně a je mi všechno jedno.
Každopádně tohle je přesně ta změna, kterou jsem potřebovala. Těším se na každej trénink, je to náročný, pestrý, různorodý a věřím, že to dokončím tak, jak jsem si naplánovala. A pak se třeba pochlubím s fotkama. Pokud bude čím :-)

Mějte krásný začátek týdne.

A.

4 komentáře:

  1. Ahoj Anet, ty teda jedeš! Sarah sleduji díky tobě a naprosto ji zbožňuji... Vlastně i Kurta :D A jinak já asi před dvěma měsícema zašla poprvé na vedený trénink do posilovny a druhý den jsem měla problém sednout na záchod... O schodech ani nemluvím... Modlila jsem se, abych nemusela chodit nikomu otvírat a k brance... Bydlíme v proklatym 1.patře :D Tak vím, o čem mluvíš... Jinak nedávno jsem přišla k užasnemu produktu na pravě tyto svalové bolesti.. Je od Karla Hádka Cosmetics a jmenuje se Dr.Voštěp..určitě mrkni... Mě to pomohlo, druhý den to bolí o dost! Míň! Dá se použít jako koupel i jako na masáž, což mi vyhovuje víc a má pronikat rychle do organismu, zlepšovat látkovou výměnu a vyplavovat kyselinu mléčnou z těla. Měj se bajově, Safienka

    OdpovědětVymazat
  2. Makáš pěkně!! to zgym členství už si asi fakt budu muset koupit :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Taky plánuji Zuzku, nejspíš do toho pujdu :)

    KIND TO YOURSELF

    OdpovědětVymazat
  4. No teda! (ve skutečnosti mě napadlo něco jiného, ale zcenzurovala jsem to ;-)). Jak to děláš? Jak to stíháš a kde na to všechno bereč energii? :-) Klobouk dolů, jsi dobrá. Nepřežeň to ;-) Držím pěsti, ať se Ti všechno daří tak, jak chceš.

    Veronika

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)