úterý 18. dubna 2017

Tipy na knihy X. - Manželé odvedle, Kepler a jedno příjemné překvapení

Mám pro vás další tři knižní recenze - dvě pecky a jedno velké zklamání, tak jdeme na to :-)

Lars Kepler: Lovec králíků

Tahle autorská dvojice podle mě nikdy nezklame. Předposlední kniha Playground byla úplně něco jiného, než jsme zvyklí a spoustě lidí se nelíbila, ale v Lovci králíků se Keplerovci vrací k tomu, co jim jde nejlíp. Skvělá, originální detektivka plná zvratů. Několik dějových linek, které se na konci děsivě propojí a vy do poslední chvíle vůbec netušíte, kdo to vlastně udělal. Na scénu se vrací Joona Lina, což je mimochodem můj nejoblíbenější dektektiv ze všech, a vy to celé prožijete s ním. Příběh začíná vraždou politika a přiznám se, že jsem se trochu bála, jestli nepůjde o terorismus/politickou vraždu v celé knize, ale po pár stránkách moje obavy zmizely a byla jsem lapena. Promyšlené, napínavé a dechberoucí. Věřte mi, že nebudete chtít knihu odložit.

Sharon Guskin: Čas zapomnění

U této knihy jsem na začátku také měla obavy. Bylo to na mě až moc duchařské, spirituální a tak trochu přitažené za vlasy, ale vyklubala se z toho další chytrá detektivka, jejíž rozuzlení se vám dostane pod kůži. Čtyřletý Noah je už od narození tak trochu zvláštní. Neustále tvrdí, že jeho matka vlastně není jeho matka. Shání se po své "pravé mamince", má na svůj věk nevysvětlitelné znalosti a šílený strach z vody. Jeho maminka Janie je zoufalá, obchází s ním všemožné doktory, psychiatry, psychology a nikdo si s ním neví rady. I když je racionálně založená, zkusí jako poslední šanci specialistu přes reinkarnaci a minulé životy. A v tu chvíli se začnou dít věci. Rozhodně stojí za přečtení!

Shari Lapena: Manželé odvedle

No a na závěr tady mám knihu, kterou teď asi vidíte všude. Moc jsem se na ni těšila, čekala jsem pecku ve stylu Dívky ve vlaku - něco, čemu obětujete hodiny spánku, jen abyste zjistili, o co vlastně jde. No...nestalo se. Podle mě je to šílená, překombinovaná slátanina, jejíž propagace několikanásobně přesahuje kvalitu. Rodiče malého miminka jdou k sousedům na večírek, mají s sebou chůvičku a každou půl hodinu chodí své dítě kontrolovat. Ve dvě ráno se vrátí domů a mimino nikde. Start parádní a slibný, ale dál už prostě ne. Hned v první třetině knihy budete vědět, proč a jak se dítě ztratilo a snaha v poslední části knihy to trochu zamotat a zmást čtenáře se bohužel nepodaří. Přepálený konec už je jen shnilá třešně na celém tomhle dortu, takže za mě ne. Navíc tohle byla asi první kniha, u které mi bylo úplně jedno, jak to dopadne a nenašla jsem si vztah ani k jednomu z hrdinů. Špatný, špatný.

Četli jste některou? A co vy na ně? Budu se těšit na komentáře a jsem zvědavá, jestli se někomu z vás poslední kniha líbila :-)

A.