Pages

pátek 28. dubna 2017

Kongres funkčního pohybu v IQ Akademii

Minulou sobotu jsem strávila v Praze na 12. kongresu funkčního pohybu a konečně jsem se dostala k sepsání článku. IQ pohyb jsem registrovala už delší dobu, nejvíc mě lákal jejich seminář o CORE, protože jsem na něj četla samé pozitivní recenze a hlavně proto, že CORE je prostě základ a informací o něm není nikdy dost. Navíc spousta trenérů, kteří tenhle seminář absolvovali, tvrdí, že to bylo velké prozření a už by nikdy nešli na kurz jinam. Na kongresu jsem potkala hromadu lidí, kteří mi říkali to samé. "Jak jednou poznáš IQ Akademii, styl výuky a jejich zapálení, zapíšeš se hned na všechny semináře, které pořádají." "Po prvním semináři v IQ jsem zjistila, že dělám půlku věcí špatně." "Začátek v IQ je krutý, protože Ti připadá, že všechno, co ses doposud o sportu naučila, bylo k ničemu a zjistíš, že to vlastně chceš dělat jinak. Naštěstí Ti přesně s tímhle pomůžou." A všechno to byla pravda. Stačil mi jeden jediný den k tomu, abych si to tam zamilovala. V IQ to dělají jinak. S nadšením, soustředěním, zápalem. S úsměvem a hlavně - ne pro sebe, ale pro nás. Chtějí nás naučit, jak správně cvičit. Jak zapojovat správné svalové skupiny, jak cvik provádět, prostě jak na chytrý pohyb, který našemu tělu nebude ubližovat. Pořádají kurzy pro instruktory - od jógy až po fitness, ale také jednodenní semináře, které se věnují pohybovému aparátu, běhu, kruhovým tréninkům atd. Opravdu je toho u nich na výběr strašně moc a každý si tam najde to své. Nevěnují se jen trenérům, ale i veřejnosti, takže si k nim můžete klidně zajít na hodinu pilates, jógy atd. Bydlet v Praze, jsem tam pečená vařená.
Takový krásný trička jsme dostali. A taky trenky! :D
Kongres funkčního pohybu nebyl sice úplně o výuce, ale naučila jsem se toho hodně :-) Začínali jsme v děvet hodin ráno a končili ve čtyři. Kongres byl rozdělen do třech bloků - mobilita, stabilita a kondice. V každém bloku bylo pět lekcí a my jsme si mohli vybrat, které z nich si odcvičíme. Já jsem si samozřejmě napráskala čtyři kondiční lekce za sebou, ale jako poslední, pátou, jsem zvolila vinyasa jógu, takže aspoň něco. Teď už vím, že bych se více zaměřila i na lekce z bloku mobility, tak třeba příště.
Jako první jsme cvičili CORE na bosu a chvilkama jsem silně pochybovala o tom, že vůbec nějakej střed mám. Zhruba prvních dvacet minut to bylo příjemně bolavé, ale když nám potom trenérka řekla, ať si na ten bosál lehneme s nataženýma rukama, tak mě polilo horko. Několikrát jsem z něj spadla jak hruška, ale při pořádným soustředění už to trochu připomínalo cvik, který se po nás chtěl.
Po bosu byla přestávka na banán a jabko a šli jsme na další trénink, tentokrát s therabandem - dlouhá široká guma na cvičení. Byl to intervalový trénink a to já ráda. Michal nám vysvětloval každý jeden pohyb, jaké u něj zapojujeme svaly, proč je zapojujeme a jak cvik provést co nejefektivněji, ale zároveň si u toho (byť nevědomky) neubližovat. Po první tak trochu vyzenované lekci to bylo celkem dost svižné a to jsem ještě netušila, co mě čeká na třetí hodině.



 Suspension training, takže něco jako TRX. Jeli jsme kruháč a bylo to hodně, hodně náročný. Propotila jsem triko během půl hodinky a nohy mě bolí snad ještě teď. Michal nám opět na začátku všechno vysvělil, popsal a během celého tréninku kolem nás chodil a hlídal provedení cviků. Oběd po tomhle pekelným tréninku byl vážně zaslouženej! :-) Dostali jsme řízek a salát a zahučelo to do nás raz dva. Trošku jsme se báli, že ten salát uvidíme ještě jednou, ale naštěstí to dobře dopadlo.
Po obědě mě čekal ještě couple workout se Zbyňkem a jóga. Trénink ve dvojicích byl super, Zbyněk je hrozně moc pozitivní člověk a bylo vidět, že ho tahle práce naplňuje a baví. A proto to bavilo i nás. Cvičili jsme intervalově a pro mě to byla skvělá inspirace na dvojkové tréninky. Hned v pondělí jsem je vyzkoušela na holkách a taky mě asi proklínají ještě dnes. Cvičení s vlastní (a nebo parťákovou) vahou je prostě jedna z mých nejoblíbenějších variant tréninku.

Moje holky na dvojkovém tréninku :-)
A vinyasa jóga? To byla taková třešnička na dortu. Popravdě, myslela jsem si, že se tak nějak příjemně protáhneme a budeme se spíš válet na podložce, ale Nikol nám dala pěkně do těla a některé pozice jsem už na těch unavených končetinách vážně nemohla udržet.
Z kongresu jsem si odnesla dva ježky na stretching, diplom a předsevzetí, že se budu víc vzdělávat (nejen) v oblasti stretchingu a přestanu ho tak šidit. Protože teď už vím, že to jde udělat i jinou formou než "Unudím se u protahování k smrti!" :D Domů jsem přijela unavená, zničená, ale vysmátá a šťastná. A hned po příjezdu jsem se přihlásila na další tři semináře, protože tenhle koncept vzdělávání trenérů nemá obdoby a já jsem moc ráda, že jsem se nakonec odhodlala a na kongres jela. Už teď se těším na ten podzimní :-)


Funkčnímu pohybu zdar!

A.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře! :-)