Pages

pondělí 13. března 2017

Nákupní seznam - co mi nikdy nechybí ve spíži a v lednici?

Sepsala jsem pro vás seznam věcí, který mi doma nikdy nechybí. Je to takovej můj výběr zdravých potravin, svačinek, surovin na vaření a pečení a když náhodou něco z tohohle výčtu dojde, hned letím doplnit zásoby. Většinu potravin kupuju v Lidlu, Tescu a nebo objednávám na Aktinu. O mým posledním balíku, kterej byl napěchovanej dobrotama, bude další článek.
O víkendu jsme taky poprvé vyzkoušela Košík a jejich rozvoz potravin. Musím říct, že je vážně luxus, si sednout večer k počítači, naťukat nákup a ráno si ho jen mezi dveřma převzít. Ovoce, zelenina, maso, ryby, pečivo - všechno čerstvé, nic nebylo rozbité nebo obouchané. Příjemně mě překvapili a L. se nejvíc líbilo, že sáčky zavazujou na mašličku a ne na suk, jako já!!! :D


Tak jdeme na to a začneme u lednice:

maso (kuřecí a hovězí z farmy, zvěřina od myslivce - švagra)
vysokoprocentní šunka
gouda
hermelín Figura
palouček
tvaroh (tuny tvarohu, ať už na svačiny, pečení nebo na svaly před spaním)
bílý jogurt
rostlinné mléko (v poslední době u mě frčí Nemléko ve velkém - místa, kde ho můžete sehnat, najdete na jejich facebooku, v Olomouci je to pekařství Dalaman u Metropolu)
cottage (tuny cottage, kupuju čistý a přidávám většinou trochu soli a bylinek)
tofu
tempeh
Šmakoun
vajíčka (jsme rodina s největší spotřebou vajíček na Moravě! :D)
citrony (každé ráno si dávám velkou sklenici vlažné vody s půlkou vymačkaného citronu)
ovoce a zelenina (kupuju každý druhý den, u nás je šílená spotřeba, kluci to jedí ve velkém a spoustu toho taky padne na smoothie - banány, jablka, hrušky, avokádo, listový špenát, pomeranče, papriky, rajčata, okurky, kořenová zelenina, rukola, polníček...)


A spíž:

ořechy (kila ořechů - nejradši mám kešu a mandle, ale většinou si koupím v Lidlu pytlíky různých ořechů, kokos a brusinky a namíchám si to do krabiček na svačiny nebo na mls)
ořechová másla (kešu máslo od My Protein je moje srdcovka a mohla bych ho fakt pořád, fajn je i mandlové, arašídové nebo čoko-arašíd od Šufánka)
ovesné vločky
chia semínka (používám je na pečení, do jogurtu, tvarohu, do smoothie a občas je přidám i do ranní citrónové vody)
kokos
sirupy (nula nula BodyLab sirupy z Aktinu jsem vám doporučovala už několikrát, dál máme doma javorový a datlový)
protein
Patifu (paštiky bez masa, mají je ve zdravých výživách, ale i v Tescu a Globusu)
pomazánky z DM (všechny jsou skvělý, ale ta hořčicovo-rukolová je nejlepší věc pod vajíčka natvrdo!)
lněné semínko
ACAI a MACA prášek (přidávám hlavně do smoothie a kupuju na Iswari)
fazole v plechovce
tuňák
knackebroty
cornies (slané a taky ty s hořkou čokoládou)
hořká čokoláda (Lidl nebo Lindt)
sterilované okurky
med
olivový olej
kokosový olej
celozrnné těstoviny
celozrnná mouka
prášek do pečiva bez fosfátů (DM nebo zdravá výživa)
červená čočka
chilli (loni jsem dostala od babičky její domácí chilli papričky, nakrájela jsem je na malé kousky a dala do skleniček, je to pecka síla, ale už mi pomalu dochází, tak snad seženu stejně dobrý i v obchodě)
Sriracha (tuhle pálivou omáčku si leju skoro na všechno, koupíte ji ve všech vietnamských večerkách)

Doufám, že jsem na nic nezapomněla a vy mi do komentářů napište, co vám v mém seznamu chybí, budu se těšit :-)

Mějte fajn týden!

A.

PS: V šuplíku mám taky občas Laysky, Kinder Bueno, Geishu, Vexty, Sisiny a Ferrero Rocher, ale pšt!

4 komentáře:

  1. Ahoj Anet, super seznam! V dost věcí se shodujeme☺️ Ještě mě napadají moje oblíbené drcené kakaové boby (používám na ozdobu kaše nebo tvarohu). A nemáš žádný protein? Anebo jsem přehlídla...? Já mám aktuální rýžový a před tím konopný... Žádná pecka to není, ale bílkoviny se počítají☺️ Měj se fajn! K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, je tam! :-) Mám Impact Whey od My Protein, příchuť čoko brownies a je svělej, zatím asi nejepší, jakej jsem vyzkoušela. Jinak do smoothie přidávám taky konopnej. Měj se hezky :-)

      Vymazat
    2. A jo☺️ Jinak vyzkoušet chilli drcené bez jader od Grešíka. Je středně palive a výborne. Hezky den! K.

      Vymazat
  2. Ahoj Anetko, líbí se mi, že píšeš články o začátcích s běháním, nadšení ke cvičení, apod..ale chtěla bych tě poprosit, napsala bys třeba i nějaký článek z opačné strany? Myslím tím o tom, kdy už se to s pohybem přehání, o závislosti na cvičení, apod.. Zajímalo by mě, jak často cvičíš+běháš ty sama, a jak to zvládáš, jak se u toho cítíš, a co je dle tebe ještě v normě.. Sama jsem na pohybu dosti závislá, a ne vždy se setkám s pochopením..tak by mě jen zajímalo, jak to máš ty.. :-)
    Děkuji a pěkný den!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)