Pages

čtvrtek 6. října 2016

Datlové raw kuličky

Zítra odjíždíme na tréninkový kemp do Ostružné a moje parta dostala jediný úkol (kromě maximální fyzické přípravy samozřejmě!) - připravit pro ostatní svačinku, jejíž jedinou podmínkou je to, aby byla zdravá. Sušenky, cookies, pomazánky, slané muffiny, cupcaky, prostě cokoliv, co bude dobré, zdravé a vydatné. Nejenom, že si všichni společně zamlsáme a uděláme si našimi výtvory navzájem radost, ale hlavně si každý vyzkouší ukuchtit něco zdravého. A přesvědčí se o tom, že si člověk může pochutnat, aniž by si dal buchtu plnou másla a bílé mouky (nic proti buchtám, miluju je!) nebo Snickersku. V hromadné konverzaci na facebooku začíná být trochu cítit panika. Někteří s tím bojují méně, někteří více, ale já jim věřím a těším se, co vymyslí.
A jak jsem se s tímhle úkolem poprala já? Vzhledem k tomu, že mi dneska přišel balík (z eshopu Grizly) plný dobrot od ořechů, přes pohanku, až po datle, moje volba byla jasná. Datlové kuličky. Dělám je často a suroviny různě obměňuju. Jednou přidám chia semínka, jindy brusinky a nebo semínka lněná. Tahle dobrota je vydatná, zdravá, zasytí a chutná i dětem. Dnes jsem při jejich přípravě poprvé vyzkoušela raw nepražené kakao a musím říct, že je v chuti fakt velký rozdíl! Doteď jsem používala klasické holandské kakao. Bylo fajn, ale s tímhle se nedá srovnávat. Nevěřila bych tomu, ale vážně to tu chuťposune jinam. Tyhle koule vás prostě vystřelí do vesmíru!!!


Budeme potřebovat:

250 g kešu ořechů
450 g vypeckovaných datlí
Půl hrnku strouhaného kokosu
Půl hrnku vody
3 lžičky medu
5 lžic kakaa

Datle si namočte zhruba na dvě hodinky do vody - budou se pak líp mixovat. Rozmixujte ořechy, potom přidejte datle a znovu pomixujte. Nakonec hoďte do mixéru všechno ostatní a po rozmixování mrkněte, jak hmota vypadá. Měla by se lepit na stěny mixéru, ale když do ní sáhnete rukou, neměla by se táhnout jako žvejka. Pokud bude suchá, přidejte vodu a když se bude lepit, přidejte kakao nebo kokos. Potom už vás čeká jenom modelování kuliček (na šoulání si klidně trošičku navlhčete ruce) a obalování v tom, co máte rádi. Já obaluju v kokosu a v kakau.

Je to slaďoučký nebe v puse a jedna z nejlepších svačinek, jaký si můžete připravit. Z tohohle množství surovin uděláte cca 30 kuliček, jestli jich chcete míň, upravte si gramáže. Ale věřte mi, že i těch 30 bude málo!!! :-)

Dobrou chuť a držte nám o víkendu palce, ať to tam přežijeme.

A.

3 komentáře:

  1. Recept vypadá moc dobře. Sice nejsem moc na sladké, ale určitě si je připravím na Vánoce jako zdravé cukroví.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Anetko. Mám otázku trochu mimo Raw kuličky :D Chci se zeptat, jakým cvičením/ posilováním doplńovat běh? Nějaké tipy? Nemohla byste mi případně sestavit tréninkový plán? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den :-) Záleží, co Vás baví, ale určitě bych zkusila nějaké intervalové tréninky nebo funkční cvičení s vlastní vahou těla. A nebo jógu, power jógu, ta je k běhání úplně ideální :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)