Pages

neděle 18. září 2016

Tréninky TH a moje aktuální cvičení

A máme tady podzim. Vím, že je z toho konce léta a poklesu teplot většina z vás smutná, ale já prostě miluju podzim. Vedra mi nevadí, sníh mi nevadí, uřvaní ptáci na jaře mi nevadí, ale na nic z toho se netěším tolik, jako na to barevný listí, dýně, svíčky, pošmourno, koukání z okna na déšť s hrnkem čaje (odmyslete si randál mých dětí a stavění komínů nebo modelování dinousaurů z plastelíny, ať pocítíte tu romantiku aspoň vy! :D) a taky na pouštění draků (u toho se několikrát pohádáme, kdo teda bude toho draka držet a vzápětí budeme někoho vymotávat z vlasce nebo vymotávat draka ze stromu) a burčák (ten hlavně!). Je toho spoustu a už je to konečně tady :-)


Dnes mám pro vás článek o tom, jak to pokračuje s TRAIN HEART a taky pár slov ohledně toho, jak momentálně cvičím já.
Tréninky s mýma holkama dostaly konečně pevnej řád a od začátku září jedeme pěkně naplno a jsme zpátky v režimu. Přes léto se sice cvičilo, ale dva týdny v červenci a dva týdny v srpnu jsem měla "dovolenou", takže to bylo celé takové rozhašené a co si budeme povídat - o prázdninách je to prostě vždycky trochu volnější. I když jsem celou dobu holkám vtloukala do hlavy, že prázdniny jsou pro školáky a ne pro cvičence, chápala jsem, že daly před tréninkem přednost pořádné grilovačce a nebo vychlazenýmu cideru na zahrádce. A nebo jen chtěly být v tom krásným počasí se svou rodinou a ne se potit při TABATĚ. Tohle všechno se ale s příchodem září změnilo a v tělocvičně se schází stará dobrá garda, ale i nové tváře, za které jsem strašně moc ráda. Většina lidí mi totiž píše, že se mezi nás bojí/stydí se/nezvládnou to/nemají natrénováno a já všem pořád dokola opakuju, že se není čeho bát a že to zvládnou, ale stejně mi nevěří :D Takže jsem vždycky šťastná, když se odváží a jdou do toho. Během tréninku mě sice nenávidí (a dva dny po něm ještě víc), ale ty úsměvy a propocená trička po něm? Nejlepší odměna! Jedeme klasicky kruháče, tabatu, intervaly, tréninky ve dvojicích i v týmech a příští týden budeme mít poprvé nový koncept tréninku s názvem Abs&CORE&Stretch. Sama jsem zvědavá, co na to holky řeknou a určitě se potom rozepíšu víc, ale věřím, že budou nadšený. Od mého posledního článku o návštěvě fyzioterapeuta jsem se totiž ponořila do knížek, blogů a webovek a studovala, zkoušela a koumala. Střed těla je důležitý, to jsem věděla, a cviky na CORE jsem zařazovala téměř do každého tréninku, ale upřímně, není vůbec lehké naučit lidi, jak střed zapojit a vysvětlování tohoto principu mi zabíralo čas, který chtěly holky využít na výše zmíněné propocení triček, což na jednu stranu chápu. Že je důležité protahování jsem taky věděla (i když jsem se tím sama neřídila), ale setkala jsem se stejným problémem jako s CORE. Nechceme se dvacet minut ze 60 protahovat, chceme běhat/spalovat/MAKAT. A pak se protáhneme doma. To víš žejo! Tohle chápu úplně, sama nejsem jiná, ale pracuju na tom a troufám si říct, že úspěšně, ale o tom plánuju samostatný článek někdy příští víkend.
Tyhle dvě věci dohromady plus moje čím dál silnější přesvědčení, že chci lidem předávat víc, než jen zmrtvení se u angličáků a bolavý svaly, mi vnukly tenhle nápad. A taky to byl trochu makreting! :D Kdybych totiž holky lákala na trénink, při kterém budeme většinu času ležet na podložce, tak bych je prostě nepřesvědčila, to vím jístě. Ale taky vím jistě, že až ucítí, co všechno je při správném provedení cviků bolí, tak už nebudou chtít nic jinýho. Každopádně jsem pro jistoti ke Stretch&CORE přidala intervaly na břicho (protože kdo nechce ABS, že? :D), které budou taky trochu jiné (méně dynamické) než jsou holky zvyklé, ale pšt! Moc moc se na to těším a určitě vám dám vědět, co na to holky říkaly. Během podzimu nás taky čeká další TH maraton (o tom prvním si můžete přečíst TADY) a tréninkový kemp v Ostružné, kterého se fakt už nemůžu dočkat. Na jaře to byla velká paráda a jsem si jistá, že teď na podzim to bude ještě lepší. Utíká to jako voda, za pár měsíců to bude rok, co jsem začala trénovat a já věřím, že je to teprve začátek. Mám tolik plánů a nápadů, které bych chtěla zrealizovat, ale musím být trpělivá, což je jedna z mých nejslabších stránek, takže další výzva. Každej den a hlavně během každýho tréninku si říkám, že je to neskutečný a pořád nějak nemůžu uvěřit, že se to děje :-)



A jak je to se mnou? Přiznávám, že s běháním přes prázdniny to bylo dost zlý. V létě mi to prostě jaksi nejde (hlavně, že holkám kážu vodu a pak piju víno :D), ale s přicházejícím podzimem se mi chuť vyběhnout naštěstí vrací. Stejně ale pořád převažuje domácí cvičení. Zůstávám věrná Zuzce Light a každej den sedím bezradně u počítače, projíždím ZGYM a trpím. Protože se nemůžu rozhodnout, kterej z těch stovek skvělých tréninků si vybrat. Nejvíc u mě vede série Summer Shred, což je vždycky šílenej nářez, dál 15 minutes Fat Burn (během 15 minut si sáhnout na dno? To chceš!) a taky workouty s kettlebellem, což je pořád můj miláček číslo jedna. Na paty mu ale šlape švihadlo, takže kombinace těchto dvou věcí je úplnej skvost. A přesně tenhle typ tréninků v ZGYMU taky najdete. Zuzčiny legendární pětiminutovky nezklamou nikdy a většinou si je dávám ještě po tréninku, jako takovou třešničku na dortu. Její power jóga je taky slušná makačka a mohla bych prostě pokračovat až do rána. Budu se opakovat, ale členství v ZGYM jsou nejlíp utracený dvě stovky měsíčně :-)


Mimochodem kdo z vás ještě není na facebooku v téhle motivační skupině? Založila ji Kristi, kterou si určitě většina z vás pamatuje z blogu Moje tělo, a troufám si říct, že je to jedna z nejlepších skupin, co se cvičení týká. Radíme si, inspirujeme se ve vaření a pečení a Kristina tvoří na každý týden nové výzvy. Jsou tam milý a normální holky a když se vám někdy nechce zvednout zadek, tak šup na fb a hned máte motivaci jako blázen :-) Kromě běhu/neběhu a Zuzky jsem zařadila pravidelné protahování a jógu, ale o tom zase příště, protože si to zaslouží zvláštní článek.

Mějte se krásně! :-)

A.

2 komentáře:

  1. Anetko, na článek o józe se těším, ty fotka s holkama v planku je boží, uplně slyším tu první v řadě vzadu, jak se modlí, aby to ta před ní rychle podlezla :D A banda je vás tedy neskutečná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Anetko, chci ti poděkovat za tvůj skvelej blog a inspiraci a motivaci! Strašne te obdivuji, jak to vsechno stíhas... Taky mam dva kluky a je to občas zaprah☺️ Chystám se ted po nemoci a 6 týdnu necviceni cvičit, ale jsem bezradna.. Cvičila jsem Shauna, ale připadám si, ze nezvládnu nic. Nemáš nějaký tip, prosim? Dekuju moc a prosim te, hlavně v žádném případě nekončí s blogem! Ani nevíš, kolik mas fanoušků! Skoda ze bydlíš tak daleko, hned bych k Tobe chodila cvičit, jsi mi moc sympatická!!! Měj se krasne.
    PS: podzim taky miluju uplne nejvíc!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)