Pages

pondělí 6. června 2016

Z mojí kuchyně I.

V minulém článku jsem psala něco málo o tom, jak se momentálně stravuju a slíbila jsem vám malé fotoreporty z mého talíře. V telefonu se mi nasbíralo pár fotek z minulého týdne, tak vám je dneska ukážu :-) Všechna jídla jsou super rychlá a jednoduchá, to je moje motto, kterým se řídím. V kuchyni chci strávit co nejmíň času, ale zároveň si ráda pochutnám. Celý uplynulý týden jsem jedla "low-carb", to už jste mohli zaregistrovat na facebooku nebo instagramu. Low-carb je v uvozovkách, protože jsem se tímhle režimem fakt jen inspirovala u Zuzky Light. Ona jí maximálně 50 g sacharidů denně a to není nic pro mě. Nezkoušela jsem to, ale jsem si 100% jistá, že bych byla nejprotivnější člověk na světě a možná by to skončilo rozvodem :D Nic nepočítám, takže vůbec netuším, kolik gramů sacharidů jím a ani nevím, jaký mám denní příjem kalorií. Jedu prostě pocitově a hlídám si jen to, abych měla sacharidy hlavně na snídani a abych měla dostatek bílkovin a zdravých tuků během dne. Tak nějak chápu low-carb já - "nahradit" sacharidy právě zbývajícími dvěma makroživinami. Musím říct, že jsem zatím nadšená a ani se mi nechce věřit tomu, jak moc mi to sedí. Jím většinou čtyřikrát denně - snídani, oběd, svačinu  a večeři. Když mám dopoledne hlad, dám si něco malého, ale většinou mi stačí velká snídaně a vydržím v pohodě až do oběda. Mám energie na rozdávání, všímá si toho i moje okolí a L je v šoku, protože prý netušil, že můžu být ještě víc hyperaktivní a rozlítaná :D Líp spím, líp se mi vstává, nemám odpolední propady energie, nejsem náladová, je mi vážně fajn. Jsem strašně zvědavá, jak na tom budu po měsíci, ale zatím nemám k tomuhle režimu jedinou výtku. A v neposlední řadě musím podotknout, že i tělo se mění. Je to sice jenom týden a já jsem se předtím ani nevážila ani neměřila, ale zrcadlo a džíny nelžou, takže další (velké a významné :D) plus. Dnes jsem si taky konečně po šesti týdnech zacvičila power jógu v ZGYM a v kombinaci se skvělým obědem (caprese s uzeným tuňákem) jsem prostě na (obřím, růžovým) obláčku :-)

Pstruh pečený na másle. Dávám do něj sůl, rozmarýn a citron. K tomu salát s balsamicem, které cpu na veškerou zeleninu :-)
Steak ze svíčkové - jen sůl, pepř a pět minut na másle z každé strany. Takhle dobrý maso ani nepotřebuje žádný koření nebo speciální úpravu :-)
Mozzarella obalená v šunce a osmahlá na trošce olivového oleje. Se zeleninou ideální večeře.
Jedna z mých nejčastějších snídaní - vločky, bílý jogurt a ovoce.
Tuňák se sladkokyselým dipem a brokolicí. Recept z knihy od Zuzky Light. Veliká dobrota.
A nejčastější svačina? Smoothie! Většinou ho dělám z jahod a borůvek a vždycky přidám špenát, ořechy a rostlinné mléko.
Mrkvovo - cuketový koláč. Žádná mouka ani cukr a přesto výborná snídaně plná chuti. Nahoru dávám jogurt nebo tvaroh a trochu ovoce.
Vajíčka jím skoro každý den a většinou právě na večeři. Tady míchaná klasika se šunkou a jarní cibulkou. K tomu trochu goudy a zelenina.
Snídaňové menu podle kuchařky Z fitka do kuchyně speciál. Ovocné muffiny a banánový chleba. Opět bez mouky a cukru.
Už jsem vám říkala, že miluju vajíčka? Vajíčkové muffiny. Jedna dávka se šunkou a jarní cibulkou, druhá se sušenými rajčaty a mozzarellou. Stačí vyšlehat vajíčka se solí a pepřem, přidat to, co máte rádi a šoupnout na 10 minut do trouby (180 stupňů). 
Domácí granola, opět podle Z fitka do kuchyně speciál, s jogurtem.
A už jsem vám říkala, že miluju tu kuchařku (ZFDK)? :D Špaldovo-kokosová bábovka.  
Srnčí na švěstkách. Zvěřinu milujeme a já ji upravuju vždycky stejně. Olivový olej, cibule, zvěřinové koření, povidla, sušené švestky a kvalitní červené víno. Pekla jsem čtyři hodiny na 180 stupňů a ke konci jsem do pekáčku přihodila brokolici.
Dnešní oběd - caprese s uzeným lososem z Lidlu. 
A moje "vaření" najdete i na instagramu pod heštegem #anavari :-)

Mějte krásný týden!

A.

12 komentářů:

  1. (prekvapive) jsem dostala chut na vajicka �� jsi sikula,vsechno vypada vyborne

    OdpovědětVymazat
  2. jů, mrkvovo-cuketový koláč bez mouky, dá se na to někde najít recept? mám chuť olíznout obrazovku :oD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Najdeš ho u mě na facebooku, pekla jsem podle slečny z instagramu (@vladenkaaa) :-)

      Vymazat
    2. co je to facebook a instagram..? :oD snad se mi do něčeho podaří vloupat bez registrace :oP

      Vymazat
  3. Podobný jídelníček by mi taky vyhovoval. Na sladké si příliš nepotrpím, jen ovoce miluju. A bej vajec si vůbec neumím svůj život představit. Jím je skoro denně.
    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já mám sladký celkem ráda, ale vajíčka jsou lepší :-)

      Vymazat
  4. Nechapu, proc porad tvrdis, ze neumis varit! Vzdyt to vsechno vypada nadherne!! Vic takovychto clanku :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Anet, takže.. chtěla jsem se jen podívat, jestli je něco nového na FB ohledně cvičení a zjistila jsem (někdy mi to trvá :-)), co všechno provozuješ! Měla jsem pracovat (smlouvy a podobné velmi zábavné věci) a místo toho jsem 2 hodiny pročítala Tvůj blog a sledovala instagram!!! Šmarjá! Já myslela, že jsi "jen" mladá kočka, co ráda sadisticky mučí lidi cvičením a Ty máš 2 děti a spoustu (mně podobných) koníčků! Prostě, když to zkrátím..jsem v šoku, jsi skvělá a já se omlouvám, že jsem si jen na chvíli mohla myslet něco jiného. Chodím k Tobě na cvičení jen krátce, ale nikdy mě to nebavilo víc a snad i začnu běhat (no...;-)). To jsou asi ti kozorozi :-)
    Díky a ještě jednou-smekám! Jindra, co nemá FB

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Anetko,
    jidlo je krasny (umi byt vubec jidlo ne-krasny? :D <3), ale ja prichazim s akutni offtopic otazkou: Nosis termopradlo? Pokud ano, dokazala bys nejake s cistym svedomim doporucit?
    Chystame se na podzim na sever, a ja bych rada behala i tam... bohuzel jsem ale uplne prehlcena nabidkou a nevim co je dobre a co k nicemu :D Predem dekuju!
    Anna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)