Pages

neděle 29. května 2016

Zuzka Light: FIT ZA 15 MINUT DENNĚ - recenze a soutěž o knihu

Zuzka Light. Češka, která se proslavila po celém světě svými tréninkovými videi na YouTube. Její tréninky jsou krátké, intenzivní, náročné a opravdu fungují. Já na ni nedám dopustit a už několik měsíců jsem členem ZGYM, což je Zuzčin web, na který přidává pravidelně videa, tréninkové plány, recepty atd. Členové se vzájemně hecují, soupeří spolu a podporují se. Tuhle stránku jsem vám už jednou doporučovala TADY, tak mrkněte a určitě se přidejte, já nelituju ani jediné koruny :-)
Ale zpět k dnešnímu článku. Ráda bych vám napsala něco málo o Zuzčině nové knize. Když jsem zjistila, že ji chystá, měla jsem strašnou radost a těšila se jak malý děcko. Nezklamala. V knize najdete tréninkový plán na 30 dní, přičemž cvičíte každý den jen 15 minut. Kdo si nenajde denně 15 minut? Já si myslím, že to zvládne každý a jestli vám to přijde málo, tak jste asi se Zuzkou nikdy necvičili, protože ona vás dokáže zničit i během takové chviličky. Už po pár minutách budete umírat a to prostě chceme!



Knížka začíná povídáním o tom, kdo vlastně Zuzka je. Popisuje svou cestu k fitness a celý svůj postoj ke cvičení a zdravému životnímu stylu. V úvodu se hodněkrát objevuje slovo motivace, na které jsem v dnešní době, plné "motivačních" blogů, které jsou úplně o ničem, alergická, ale tady mi to nevadí. Myslím si, že pro člověka, který necvičí a bude začínat opravdu od nuly, to může být parádní nakopnutí a souhlasím úplně se vším. Zuzka vysvětluje, proč cvičí ona, proč bychom měli cvičit my, jak se k tomu dokopat a hlavně proč to nevzdat.



V další části knihy se dozvíme něco o makroživinách, zdravé výživě a jak to má Zuzka. Jede na nízkosacharidové stravě (denně jí jen 50 g sacharidů) a nedá na ni dopustit. Doporučuje tohle stravování i čtenářům, vysvětluje, v čem jsou jeho výhody a co dělá s tělem. Myslím, že vyzkoušet ho na těch 30 dní společně s jejím tréninkovým plánem, může být zajímavý a třeba zjistíte, že to sedí i vám. Já už to zkouším, prostě mě v té knížce fakt ukecala :D Najdete tam taky nákupní seznam s doporučenými potravinami, které by v kuchyni nikdy neměly chybět. A taky zjistíte, co v kuchyni rozhodně chybět musí a co máte vyházet. Ahoj Laysky a Weetabix! Pokud máte nějaké základní povědomí o zdravé stravě, nic závratného se asi nedozvíte, ale napsané je to srozumitelně, čtivě a bez zbytečné omáčky. A k tomu hromada receptů jako bonus. Všechny jsou low carb a strašně se mi líbí, že jsou jídla rozdělená na tzv. volná jídla (ty můžete kdykoliv během dne, bez ohledu na aktivitu) a jídla za cvičení (ty si můžete dát v dvouhodinovém okně po HIIT tréninku, vlastně "za odměnu"). Já začnu s tréninkovým plánem až za tři týdny, protože zatím ještě pořád nemůžu cvičit, ale jídlo podle Zuzky už jedu a zatím to zvládám. A nejsem po snídani (která byla doteď plná sacharidů) nateklá a jak praštěná pytlem po hlavě, tak uvidíme, co bude dál.



Poslední část knihy se věnuje cvičení, je v ní vysvětleno, co je vlastně HIIT, jak funguje, co dělá s naším tělem a proč ho cvičit. Rozpis na 30 dní je ve formě 15 minutových AMRAP (stihnout co nejvíce kol v daný čas) a tréninky se skládají ze základních cviků, ke kterým nepotřebujete vůbec nic, kromě váhy vlastního těla. Dřepy, angličáky, kliky - prostě moje nejoblíbenější věci pěkně pohromadě. I když třeba s dřepem na jedné noze budu asi bojovat hodně dlouho. Ale k těmto těžším cvikům je vždy uvedena jednodušší modifikace, takže se nebojte, že byste to nezvládli. Moc se na to těším a věřím tomu, že kombinace těchto tréninků a stravy podle Zuzky, dokáže udělat během těch 30 dní s tělem fakt zázraky. Já budu začínat po dvouměsíční pauze, takže určitě bude na čem makat a pokud to zvládnu, určitě se pochlubím s výsledkem :-)


Dávám Zuzce 11 hvězdiček z 10 a doporučuju všem, kdo potřebují nakopnout nebo prostě jen milujou Zuzku jako já :-)

Kdo z vás už ji má? A co na ni říkáte? Pokud jste ji ještě nečetli a chtěli byste si udělat radost, tak mrkněte na facebook blogu a zkuste si o ni zasoutěžit, během zítřka budu losovat :-)

Mějte se krásně!

A.

8 komentářů:

  1. Ahoj! Díky za recenzi, knížka je určitě lákavá... Moc si nedokážu představit, jak vypadá denní jídelníček, kde je jen 50g sacharidů... Mohla bys uvést příklad? Nebo třeba aspoň prozradit, co teda teď (podle Zuzky) snídáš? Díky! Lufie

    OdpovědětVymazat
  2. Zuzky cvičení mám moc ráda, takže myslím, že si knížku brzy koupím :-) Díky za tip.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Přemýšlela jsem jestli koupit, či nekoupit, ale už teď vím, že ji musím mít :D

    OdpovědětVymazat
  4. Anet, proč teď nemůžeš cvičit?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)