Pages

úterý 31. května 2016

Dva měsíce bez sportu a jedno skvělé smoothie podle Zuzky Light

Dnes je to přesně pět týdnů od mé operace, kvůli které nemůžu dva měsíce sportovat. Čekají mě tedy ještě tři (pravděpodobně velmi krušné) týdny a řeknu vám, je to vážně hrůza :D Celkově jsem se tohohle výpadku děsila jak čert kříže. V první řadě hlavně kvůli mým tréninkům s holkama. Bála jsem se toho, jak to vezmou a jestli se ke mně po pauze (která naštěstí trvala jen dva týdny) vrátí. Vzaly to úplně skvěle (stejně skvěle, jako berou moje blbý nápady s angličákama v lese, házení pneumatik, skládání básniček atd.) a i když teď nejedu tréninky s nima a ani jim některé cviky nemůžu ukazovat, nemají s tím nejmenší problém. Naštěstí se na cvičení točí kolem třiceti stejných (super) koček, takže už ví, co a jak a když náhodou přijde někdo nový, holky mi ochotně delají figurantky při vysvětlování dřepů, planků a podobných lahůdek. Jsou prostě úžasný a dokazujou mi to pořád a pořád dokola.



Další věc, ze které jsem měla strach, byla samozřejmě absence mých tréninků. Já a dva měsíce bez sportu? Zavřete mě někam do sklepa a nikoho ke mně nepouštějte, protože budu nesnesitelně nesnesitelná. Nakonec to se mnou (snad) není zas tak hrozný a i když jsem trošku (trošku?! Ale no tak Any :D) víc nervózní než obvykle, tak to zvládám celkem dobře. A moje okolí taky. Nebo si aspoň nestěžujou. Každopádně myslím na běh a cvičení asi tak desetkrát do hodiny, zdá se mi o tom, jak se ničím se švihadlem/kettlebelem/TRX a závidím každýmu upocenýmu běžci, kterýho vidím. Je to prostě hnus a doufám, že mě aspoň někteří z vás pochopí. Koncem června ale nazuju tenisky a doufám, že je zase dlouho (nejlíp nikdy) nevyzuju :-) No a poslední věc? Jsem ženská a tak je jasný, že jsem řešila i to, jestli přiberu. Tělo bylo zvyklý na každodenní zátěž a hlavně bylo zvyklý na šílený porce jídla, protože to prostě spálilo. Bylo mi samozřejmě jasný, že během dvou měsíců bez sportu nenakynu do obřích rozměrů, ale i tak mi bylo předem líto, že přijdu o ten náznak břišních svalů nebo o pidi biceps na mých pastelkách. Přišla jsem o oboje a i když možná pořád vypadám jako špageta, teď jsem spíš špageta rozvařená. Nedá se nic dělat, aspoň potom budu mít na čem stavět! :D Nejhorší je, že jsem věděla, co nastane. Kdykoliv jsem totiž vynechala trénink nebo měla rest, byla jsem jak urvaná z řetězu. Šílený chutě, vlčí hlad...asi z nudy. A první tři týdny po operaci se dělo to samý. Nejradši bych snídala a večeřela čipsy, prokládala to oříškovou Linou, do toho tam poslala pár plněných donutů z Lidlu a při představě zdravé večeře se mi zvedal žaludek. A nebo jsem si tu zdravou večeři dala a za hodinu už prasila. Horor. Každý ráno jsem si říkala, že dneska to zlomím a pojedu prostě to, na co jsem zvyklá (80 čistě/20 jez si na co máš chuť). Dařilo se mi to do odpoledne a pak už to jelo. Zlomilo se to až po tom, co jsem omezila sacharidy. Jím je teď většinou jen ke snídani a zbytek dne jsem na tucích a bílkovinách. Takže tak trochu low carb. Psala jsem vám o tom už v minulém článku. Že mě Zuzka Light ve svojí knížce prostě ukecala a i když na tyhle moderní stravovací směry (paleo/raw/vegan) nejsem, teď jsem si řekla, proč to nezkusit. Cvičit nemůžu, postavu udržet potřebuju, takže když mi z toho nebude blbě, ten měsíc vydržím. Je to sice teprve týden, ale zatím jsem fakt nadšená. Jídlo mi chutná, do ničeho se nenutím a nic mi nechybí. Nebudete tomu věřit (ani já tomu nevěřím), ale nechybí mi ani ty moje oblíbený prasárny. Prostě nemám žádný chutě. Ani večer. Jako by se po nich slehla zem! Zázrak! A nebo je to jen v hlavě, což je taky dost možný, ale nekažte mi to! :D Napadlo mě, že bych jednou za týden mohla přidat nějakej článek s fotkama toho, jak teď jím, protože jsou to zatím vážně samý dobroty.

Na závěr mám pro vás "recept" na jedno z nejlepších smoothie, jaký jsem kdy měla. Je podle receptu z knihy od ZL (teď jí tady asi bude plno, tak se připravte), jen jsem si ho trošku pozměnila. A přesně proto vypadá tak brčálově, i když to Zuzčino bylo krásně fialkový. No na chuti mu to neubralo, tak ho zkuste a dejte mi vědět, jak chutnalo. Hlavní část tvoří borůvky, který Zuzka v knize zmiňuje jako jeden z nejlepších druhů ovoce. Spousta vitamínů, dobrý na mozek a milion dalších benefitů, který prostě chceme.



1 šálek mražených borůvek (přidala jsem ještě pár jahod)
1 šálek špenátu
2 lžíce zakysané smetany
1/2 šálku kešu ořechů
1 šálek mandlového mléka
1 odměrka komopného proteinu (v receptu je vanilkový, který nemám)

Rozmixovat a hotovo :-)



Mějte se hezky a kupte si tu knížku, protože je prostě skvělá! :-)

A.

neděle 29. května 2016

Zuzka Light: FIT ZA 15 MINUT DENNĚ - recenze a soutěž o knihu

Zuzka Light. Češka, která se proslavila po celém světě svými tréninkovými videi na YouTube. Její tréninky jsou krátké, intenzivní, náročné a opravdu fungují. Já na ni nedám dopustit a už několik měsíců jsem členem ZGYM, což je Zuzčin web, na který přidává pravidelně videa, tréninkové plány, recepty atd. Členové se vzájemně hecují, soupeří spolu a podporují se. Tuhle stránku jsem vám už jednou doporučovala TADY, tak mrkněte a určitě se přidejte, já nelituju ani jediné koruny :-)
Ale zpět k dnešnímu článku. Ráda bych vám napsala něco málo o Zuzčině nové knize. Když jsem zjistila, že ji chystá, měla jsem strašnou radost a těšila se jak malý děcko. Nezklamala. V knize najdete tréninkový plán na 30 dní, přičemž cvičíte každý den jen 15 minut. Kdo si nenajde denně 15 minut? Já si myslím, že to zvládne každý a jestli vám to přijde málo, tak jste asi se Zuzkou nikdy necvičili, protože ona vás dokáže zničit i během takové chviličky. Už po pár minutách budete umírat a to prostě chceme!


pondělí 16. května 2016

Tři filmy a pár tipů na večerní mlsání

U minulých filmových doporučení jsem vám psala, že toho moc zkouknout nestíhám a návštěva kina je pro mě malý svátek (a stejně se tam nejvíc těším na nachos a popcorn, prostě barbar). Moc se toho od minula nezměnilo a když máme večer chuť se na něco podívat, většinou to vyhraje Arrow nebo Peaky Blinders. Mimochodem PB už mají venku první díl ze třetí série a je to ještě větší pecka než ty dosavadní dvě, takže určitě mrkněte!
Každopádně v dubnu jsem zvládla i to kino, díky vzácné návštěvě z Brna, která toužila zajít na Olgu Hepnarovou. Jsme dvě starý známý černý kroniky, takže jsme si říkaly, že to bude ideální film pro nás a i když se v 99% věcí shodneme (když zrovna nejde o výběr sushi nebo popcornu), tak u filmu to tak nebylo. Karolína to shrnula do věty: "Samý porno a cigarety!" a mně se to naopak celkem líbilo (ne to porno a cigarety). Bylo to tak správně temný a divný, představitelka Olgy to podle mě zahrála úplně dokonale a divně, přesně tak si O. představuju a fakt mi přijde, že ten film vystihl celou tu hrůzu úplně přesně. Co vy? Jste tábor Aneta nebo Karolína?


čtvrtek 12. května 2016

Dubnová pětka

Uff, nový článek po měsíci? Pěkně to lajdám, co? Asi na mě jde jaro, protože nápadů na články mám spoustu, ale prostě vždycky dostane přednost zahrada (letos mám krásný růžový muškáty na oknech, tak doufám, že vydrží zase až do října - to se stane jen pokud se o ně bude starat L :D) nebo zmrzka s klukama nebo prostě cokoliv, co se v zimě dělat nedá. Určitě to chápete.
Dneska jsem tady s oblíbenými věcmi za duben, tak jdeme na to. Od jídla až ke knihám.

1. Legíny Nessi

Začínám u oblečení, jsem prostě marnivá ženská a tenhle kousek mi udělal neskutečnou radost. Přiznávám se bez mučení, že jsem prostě legínomaniak. Sportovního oblečení není nikdy dost a já v něm navíc trávím většinu času. Samozřejmě se občas ráda naparádím, ale když mívám dopoledne individuály, potom sfouknu svůj trénink, případně si jdu zaběhat a večer rovnou na skupinovku, tak jsem ve sportovním celej den. A legíny prostě vedou. Jsou pohodlný, nikde nic nezavazí, netáhne a ještě je to hezký. Co víc chtít? Mám jich opravdu spoustu a vyzkoušela jsem asi petstotisíc značek a i když jsem typická Nikegirl, tak tyhle krásky to vyhrávájí na plné čáře! Proč? Mají vysoký pas, při sportu nesjíždí (největší otrava při běhu je neustálé popotahování legín!), drží tvar i barvu, neroztáhnou se a jsou tak strašně příjemný. Fakt měkkoučký, jako druhá kůže. Mám je teprve měsíc, ale tahala jsem je pořád dokola, takže byly praný asi tak třicetkrát, ale pořád bez chyby. Jako legínový expert vám je doporučuju všema deseti!

Mám velikost S/M a řekla bych, že je to takové menší Mko - překvapivě :D Koupíte je TADY.

2. Run Tour

U běhání ještě chvilku zůstaneme, protože s touhle novinkou se vám musím pochlubit. Ohledně blogu mi chodí nabídky na spolupráce, některé jsou lákavé a některé zase tak hloupé, až jsou vtipné. Zveřejni na blogu námi sepsaný text a my Ti za to pošleme reklamní triko! To prostě chceš :D Každopádně když mi v poště přistála nabídka od Run Tour, skákala jsem dva metry vysoko. Letos tedy budu jednou z tváří téhle série závodů a poběžím Olomouc (11.6.) a Ostravu (3.9.). S největší pravděpodobností budu závodit jako vodič nevidomého a i když z toho mám fakt strach a velký respekt, těším se na novou zkušenost a doufám, že nezklamu. Vy víte, že nejsem závodní typ, ale tohle mě vážně úplně nadchlo. RT je taky super v tom, že se ho může zúčastnit úplně každý, od začátečníků po profi běžce a líbí se mi, že se k tomu vztahuje celodenní program pro všechny. A hlavně pro děti. Prostě super baby friendly věc! Určitě natočím z Olomouce i z Ostravy vlog, sama jsem moc zvědavá, jaké to bude. Uvidím se tam s někým z vás? :-)


3. Pohanková kaše

Jídlo tady nesmí chybět, to je jasný. Posledních pár let jsem snídala pořád dokola to samé. Ovesnou kaši, vločky s jogurtem a občas vajíčka (když mi je L udělal, umí totiž nejlepší). No a po těch několika letech jsem chtěla změnu a vyzkoušela instantní pohankovou kaši. A teď mám zase na pár let vystaráno, protože mi to neskutečně zachutnalo. Veliká dobrota!

Na radu mojí mamky kupuju jedině tuhle od Šmajstrlu. Vyzkoušela jsem i jiný značky, ale tahle je bezkonkurenční!

Do kaše většinou přidám ještě lžíci jogurtu, má pak takovou jemnější konzistenci. No a na fotce vidíte nejoblíbenější posypku - jabko, med a ořechy. Dokonalost!

A druhý nejoblíbenější způsob přípravy? Rozmixuju čtyři lžíce kaše, banán, borůvky, chia a trochu vody - mňam :-)

4. Freestyle suchary

Knackebrotů a žitného chleba už bylo dost. Tvaroh na svačinu už mi taky lezl ušima. A tak jsem vyzkoušela tyhle Fitness suchary a okamžitě se dostaly na přední příčky. Až na ten název :D Dávám si je většinou na svačinu s nějakou pomazánkou nebo s cottage sýrem. A nebo jenom tak. Večer k telce. Je to freestyle ne :D Kupuju je v Tescu a nejradši mám sýrový a rajčatovo-bazalkový.



5. Bábovky

To nejlepší na konec. Jestli ještě neznáte Radku Třeštíkovou (o tom ale dost pochybuju), tak ji honem začněte sledovat na facebooku, protože je to asi nejvtipnější profil, který tam najdete. A taky si honem kupte všechny tři její knihy. To prší moře jsem vám doporučovala už v některém z knižních článků a je to pro mě nejlepší kniha loňského roku, takže doufám, že jste mě poslechli a přečetli si ji :-) Minulý týden vyšla její nová kniha Bábovky a já jsem ji zhltla během pár hodin. Je to soubor dvanácti povídek o zdánlivě rozdílných ženách. Nakonec ale zjistíte, že je všechny něco spojuje. Je to drsné, smutné, občas milé a bude se vám to líbit. Slibuju! :-)

Jo a miluju ten přebal!
A co váš duben? Našli jste něco, co by se mi líbilo? Těším se na vaše tipy :-)

Mějte se krásně a jaru zdar!

A.