Pages

pondělí 22. února 2016

Zázračný lék (téměř) na všechno? POHYB!

Pohyb vyléčí skoro všechno. Od hlavy až po paty. Ať už se jedná o běh, TABATU nebo tahání kettlebellu. Co všechno už jsem díky pohybu vyléčila?


Špatná nálada
Ano, uvědomuju si, že to zní jako největší klišé a hrne se to na vás ze všech stran, ale je to prostě tak. Můžou za to endorfiny a může za to hlavně skutečnost, že jste jen sami se sebou a po pár kilometrech se většina problémů zmenší. Nebo vás napadne řešení. A nebo si taky uvědomíte, že to vlastně žádné problémy nejsou.

Problémy v manželství
Znáte to. Každý vztah má svoje mouchy a kdo tvrdí, že žije v idylické pohádce, tak kecá. Když vás naštve partner, ať už je to kvůli čemukoliv (bordel, blbá nálada, zapomene na výročí/narozky...), tak si prostě obujte tenisky a mazejte ven. Pravděpodobně se nejdřív pohádáte, budete po sobě křičet nebo házet talířema, ale o to líp. V té zuřivosti totiž nejspíš zaběhnete osobák na desítku a hlavně - přiběhnete domů odeštvaní (vymýšlím si vlastní slova, já vím :D) a zamilovaní úplně stejně jako před hádkou. Jak píšu výš - každý problém se bude po běhu zdát malichernější a zybtečnější než před ním.

Problémy v matěřství
Nechce mlíko, nechce oběd, nechce na nočník, v noci nespí, boří mi moje pracně postavený komíny a celej den jen dělá nepořádek, kterej nestíhám uklízet. Klasika. Najděte si půl hodiny a vyběhněte, všechno zmizí a bude líp. Myslím si, že jsem matěřskou přežila (a taky si ji užila), hlavně díky tomu, že jsem běhala. Nachystaná a oblečená jsem netrpělivě čekala, až se otevře garáž, přijede muž a já budu zase na pár desítek minut JÁ.

Rýma/nachlazení
S tímhle asi spousta lidí nebude souhlasit, ale já si myslím, že pokud nemáte angínu/horečky/zápal plic, běh vám jedině pomůže. Vzduch vám pěkně protáhne dutiny, tělo se okysličí, hlava přestane bolet, konečně se pořádně vysmrkáte a taky trochu vypotíte. Ideální stav. Samozřejmě, že pokud je vám na umření, tak si radši zalezte do postele se zázvorem, ale jestli to jen trochu jde, vyběhněte. Vždycky jsem se toho bála, ale vážně to funguje. Dokonce se mi už párkrát stalo, že mi přišly na trénink holky s tím, že je jim zle a asi na ně něco leze. Hodinu dřely a po tréninku se radovaly, že jsou úplně v pohodě a je jim skvěle. Kouzlo! :-)

Holčičí dny (Aneto, Aneto! :D)
Snad nikoho nepohorším, ale i tohle je život :D Nebudu to tady rozpitvávat, ale NIC vám neuleví tolik, jako výběh nebo trénink. Není to nemoc a pokud v téhle době trpíte a snažíte se šetřit, nedělejte to. Uvolníte se, udělá se vám líp a nebudete protivná! (Úzce souvisí s druhým bodem! :D)

Bolest svalů po tréninku
Co jinýho s tím chcete dělat než to rozhýbat? Neříkám, že po náročném tréninku, po kterém vás prostě bolí úplně všechno (včetně vlasů), máte další den najet na trénink se stejnou intenzitou. Ale pokud jste bolaví, tak vám nepomůže Voltaren ani ležení na gauči. Pomůže vám pořádně dlouhá procházka nebo lehký výběh. Svaly se proberou, trošku zahřejou a budou bolet míň. Setkávám se s tím v poslední době celkem často. Holky přijdou na první trénink, většina z nich se nehýbala několik let a některé z nich dokonce nikdy. I když se snaží jet modifikace pro začátečníky, totálně je to vyřídí. A to je úplně přirozené. Každý někdy začínal a každý si tímhle prošel. Jde o to vydržet, překonat tu bolest a hlavně se nevzdat, protože CO BOLÍ, TO SÍLÍ! Berte to prosím s nadsázkou, svalová horečka nebo bolest beder ze špatně provedených cviků samozřejmě není v pořádku a určitě se nedá rozběhat :-)

Kocovina
V tomhle ohledu jsem sice trošku pozadu, protože kocovinu mám maximálně jednou za tři měsíce (a to možná přeháním) a navíc je mi ráno zle, ať už si dám tři piva nebo litr slivovice, ale opět platí - rozběhat. S rýmou se vykopu ven, po pádu ze schodů jsem vyběhla i s obří boulí na zádech (otok díky běhu splaskl, jen tak mimochodem), ale donutit se vyběhnout s kocovinou, to chce fakt vůli. Každopádně lepší lék neznám. Vyběháte ten zbytek svinstva, kterej v sobě máte, probere vás to a budete fit prostě rychleji. V mládí jsem celý den proležela a jen si tiše trpěla, ale teď vím, že to byla chyba. Chce to prostě pohyb.


Co vy na to? Máte to podobně jako já? A co dalšího "léčíte" pohybem? :-)


Užívejte si tu chvilku jara, je tám krááásně :-)

A.

 

12 komentářů:

  1. Pravdu díš :-D
    Právě tady čekám - protivná, otrávená, taková jakási mrtvá s chutí zalézt tak leda do tmy do pelechu, na jakýkoliv požadavek kluků vrčím jak pes u misky - v běžeckém na kamarádku a na další 6km (to mě asi zase zabije ;-)) výběh. Sice mě po tom sobotním ještě děsně bolí nohy (sama dávám zatím jen tak 3-4km, ale parťák je prostě parťák, vzdala jsem se kvůli ní i výběhu během odpoledního sluníčka), ale vím, že až se doklopýtám zpátky a dorazím se Jill, chlapečci zas budou ti nejzlatější na světě, budu tu zas fungovat do půlnoci a na manžela z té euforie taky možná něco zbude :-)
    A k té kocovině - tak s tím mám bohaté zkušenosti z výšky :-) Nějakým nedopatřením jsem se s pár kamarádkama přihlásily na pravidelný squash ve středu ráno v 8. Ovšem stejně tak pravidelná byla každé úterý univerzitní party ... hecly jsme se vždycky a vždycky když tomu předcházel večírek jsme byly pochválené, že je vidět, že večírek byl vážně kvalitní, že se s náma vždy podstatně lépe hraje :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak t s tím parťákem to máme úplně jinak:) Přes zimu jsem kvůli tmě začala běhat s jedním naším rodinným kamarádem, je to super, pokecáme, ale prostě raději běhám sama. Sama se sebou:) Je to vlastně jediná doba, kdy jsem fakt sama:)

      Vymazat
  2. :D Tvoje motivující články jsou skvělý! :D Nedávno jsem fakt vyběhla jen díky tvýmu článku "Proč vyběhnu, i když se mi nechce?"

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to mas pravdu.jenze cloveku se tak strasne nechce. Obcas.
    Mne prekvapive zabira cviceni i na unavu. A to odesrani fungije stoprocentne. Joo

    OdpovědětVymazat
  4. a ta paráda, když je člověk fakt nas... má nahromaděnou agresivitu, a v pokoji visí boxovací pytel :o) jen to chce rukavice, jednou jsem měla takový přetlak, že se mi čtrnáct dní hojily klouby :oDDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pytel taky do naší domácí tělocvičny plánujeme!:) zatím se vybíjím s kettlebellem:)

      Vymazat
  5. Krásné a pravdivé - pohyb léčí vše (skoro), cvičím doma (momentálně ZGYM) a běhám opravdu jen příležitostně - ale po přečtení tohoto článku chci vyběhnout hned! :-) Nevím jestli mi to dnes vyjde, ale zítra určitě! Manžel dnes přijde pravděpodobně cca v 23h...doufám, že přijde dřív a budu moci vyběhnout! Jak to máš ty Anet? Běžíš i v takto pozdní hodinu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď přes zimu právě kvůli tmě a nedostatku hlídání běhám s kamarádem po večerech, až uspím kluky, ale úplně mi to nesedí. Nejlíp se mi běhá odpoledne, kolem páté šesté, takže na jaře zase najedu na tenhle režim:)

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Další super článek Anetko! :-) a nemůžu víc než souhlasit, hlavně s bodem 2 - sice ještě nejsem vdaná, ale s přítelem jsme spolu už dlouho a sport a běh nás obou nám dost pomáhá na takové ty běžné neshody.. jen ten poslední bod si nějak neumím představit. Ne, že bych pila nějak často, ale když už mám kocovinu, tak jediný co chci, je ležet a tiše umírat :-D tak třeba někdy se mi podaří se překonat a dát běhu šanci i v takový den :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)