Pages

pátek 15. ledna 2016

Dva týdny ve zkratce - jídlo, sport, dieta?

Věděli jste, že titulek je základ článku? Podle nadpisu se většinou čtenář rozhodne, jestli vůbec bude pokračovat ve čtení...No asi bych měla začít vymýšlet něco víc cool, než "Tipy na nákup", "Tipy na knihy", "Běžecký deník" atd. :D Ale i přesto se sem vracíte a za poslední dobu mi přišlo pár tak nádherných mailů, že dojaly i mě...největšího šutra široko daleko. Jsem ráda, že se vám tady líbí i v novém roce a dnes si dáme malý souhrn posledních dvou týdnů. Od běhu až po jídlo, se kterým dost bojuju a proto nastalo pár změn. Ale nebojte, žadný iifym ani paleo ani žádný velký počítání, protože to by mi akorát tak zkazilo chuť k jídlu.
Začalo to vlastně tím, že jsem se tak nějak zasekla. I přesto, že jsem dřela (na moje poměry!) jako magor, tak se s mým tělem nic nedělo. Měsíc, dva. Pořád jsem vypadala stejně a to, co jsem chtěla změnit, se ani nehlo. Pětkrát týdně běh, téměř každý den jsem visela na TRX a do toho jsem zkoušela tréninky pro holky a většinu z nich jsem odjela s nima. Prostě mi přišlo, že makám a nic se neděje. Nenapadlo mě, že je problém v jídle. Občas jsem sice jedla míň a občas taky prasila (což je ale podle mě úplně normální! :D), ale nehubla jsem ani nepřibírala, takže mi přišlo, že je to prostě tak akorát. Hlad jsem neměla, chutě občas jo, ale nepřipadalo mi, že bych nějak strádala. No...strádala jsem dost. Nikdy jsem si příjem nepočítala, ale byla to asi chyba, protože po přepočítání mýho současnýho příjmu mi málem vylezly oči z důlků. Jedla jsem míň než třetinu toho, co bych měla. A vůbec mi to nepřišlo divný. Byla jsem víc unavená než obvykle (a to já skoro nikdy nejsem), byla mi pořád zima, dokonce mě poprvé odmítli na transfuzce, protože můj krevní obraz odpovídal polomrtvole. Moje tělo se neměnilo, protože jsem se podjídala a ono ten poslední tuk už nechtělo pustit. Zároveň nemělo z čeho stavět svaly, takže se ani měnit nemohlo. Dřela jsem se zbytečně a ještě jsem sama sobě ubližovala. A víte co? L. mi to celou dobu říkal a já jsem si klasicky stála za svým. Musím se konečně naučit přijímat rady a nebýt TAK STRAŠNĚ tvrdohlavá. Každopádně změna nastala a já se teď snažím jíst normálně. Kamarádka mi pomohla s jídelníčkem, zařadily jsme BCAA před tréninkem a protein nejen po tréninku, ale občas i ke svačině. Poprvé v životě si dávám druhou večeři a na oběd jím porce jako pro chlapa. Snad si na to zvyknu a začne se něco dít :-) Dieta v nadpisu je tím pádem dost silné slovo (ale třeba nalákalo víc lidí! :D), protože se musím naučit hlavně jíst pořádně a dost, abych mohla fungovat.

Žitný chléb s cizrnovou pomazánkou z Lidlu
Doporučovala jsem vám je už na facebooku i instagramu, ale musím i tady. Lidl prostě jede a mně chutnají opravdu úplně všechny, ale vajíčková to trochu vyhravá :-) Jsou jemně pikantní a přijde mi, že cizrna v nich jde cítit úplně minimálně, takže se toho nebojte a určitě je vyzkoušejte!
Žitný chléb s lučinou a avokádem, pepř, sůl - ideální večeře :-)
O této knize chystám samostatný článek, protože si ho zaslouží, ale už teď vám můžu říct, kupte si ji. Nebudete litovat jediné koruny :-) Konečně čtivá knížka nabušená informacemi a k tomu super recepty!
Další změna, která u mě proběhla, se týká běhu. Konečně totiž můžu běhat večer a nemusím se omezovat jen na víkendy, protože mám parťáka! Jeden náš rodinný kamarád se chystá na velkou výpravu na kole a potřebuje trénovat, takže začal běhat a naštěstí (pro mě) může jen večer :D Ideální stav - nešidím kluky, protože už spí. A nemusím shánět hlídání. A můžu běhat potmě, aniž bych se bála úchylů. Protože náš rodinný kamarád je chlap jak hora. Juch! :-) Běháme 10 km obden a od února to chceme navýšit na 15 km, tak jsem zvědavá, jak nám to půjde.


Velmi kavlitní snímek, že? Ale o Lolu jsem vás prostě ošidit nemohla :D
Běh doplňuju hlavně TRX, což už taky víte, pokud mě sledujete na fb nebo ig, protože se tam nad ním rozplývám celkem pravidelně. Je to vážně skvělá věc na komplexní cvičení, na fyzičku a hlavně vás to bude bavit :-) Tréninky si většinou skládám sama nebo cvičím podle oficiální TRX aplikace. L. objevil aplikaci VT (Virtual Trainer) a je z ní nadšenej. Jsou tam všechny možné cviky a vy si s z nich skládáte svůj vlastní workout. Nebo třeba kliknete na část těla, kterou chcete daný den cvičit a nabídne vám to několik možností s různými cviky. Aplikace je přímo pro závěsné systémy, ale existuje i VT Bodyweight a tam zase najdete milion cviků s vlastní vahou, takže ideální na sestavení TABAT nebo domácích tréninků :-) 
Zamilovala jsem si (zase) švihadlo a zase ho doporučuju. Tohle růžové mi přišlo až z daleké Ostravy a já jsem ho hned pokřtila novoroční výzvou, kterou jsem odskákala asi až o týden později. Rebel :D Mělo to být 2016 dvojskoků přes švihadlo, které neumím a dělala bych je asi až do roku 2017, takže z toho nakonec vylezlo 4032 klasických přeskoků. Byl to mazec, ale běžet 20 km je teda větší záhul! Další den mě lehce bolely plosky na nohou, ale jinak super. Zařazuju ho teď čím dál častěji, ale těch 4034 si dám zas až za rok :D


No a poslední moje pohybová aktivita je samozřejmě cvičení s holkama. Neuvěřitelně se těším na každej trénink a baví mě to čím dál víc. Ať už vymýšlení cviků a překvápek nebo samotné tréninky, hecování, řvaní (s úsměvem, nebojte! :D) a vlastně celá ta atmosféra. Ze dvou tréninků týdně se díky velkému zájmu staly tři a pořád přibývají nové holky, které tvoří super partu a i když se znají deset minut, tak si pomáhájí a dodávájí sílu sobě navzájem. O tom jsem přesně snila a každej den za to děkuju. Chci, aby se lidi na trénink těšili a odcházeli zničení. Aby je to bavilo, aby se nemuseli přemlouvat a aby nehledali výmluvy proč nejít. Aby měli rádi mě (včetně řvaní) a aby měli rádi tu bandu, se kterou makají. Tohle se teď přesně děje a doufám, že to nikdy neskončí :-) I když se vždycky najde někdo, kdo vám bude házet klacky pod nohy nebo vám bude krást nápady, tak mě nedostanou. Ba naopak! :-)




Mějte se moc hezky a příště mrknem na pár skvělých knih :-)

A.

12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ja dekuji za Tvuj historicky prvni komentar:)

      Vymazat
    2. No jo, kdyz ja uz jsem starsi clovek a nekterym vymozenostem internetu holt nerozumim :-)

      Vymazat
  2. a jako mám husinu z toho posledního odstavce! :-P je to o tobě, holky na tebe chodí rády, protože to děláš srdcem..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snazim se, snad vam vsem nadseni vydrzi :)

      Vymazat
    2. Nepochybne 😊 cviceni je super,i kdyz je narocny,tusim,ze zitra zase neslezu schody,a to chci jit o vikendu behat

      Vymazat
  3. Díky za fotku těch cizrnových pomazánek, nemohla jsem je najít :( Hned běžím do Lidlu, abych je mohla vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Anetko, s takovým zápřahem se nedivím... musíš papat! Dost!!!! :D A slova "dieta" se neboj. Ono to slovo neznamená jíst méně, "dieta" je ve skutečnosti druh stravy a je jedno, zda je toho málo nebo hodně :) Takže dietit se dá jakkoli :) A 2016 dvojskoků bych já dělala snad i za deset let :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo ja jsem si s tim rokem mozna taky fandila!:D

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  6. Anetko, ten poslední odstavec <3 moc ti to přeju a strašně moc ti fandím!! Hrozně se mi líbí jakou z toho máš radost a že děláš něco, co doopravdy chceš a co tě naplňuje! Přeju ti, ať se ti hodiny i dál tak daří a máš plnou tělocvičnu! Kdybych bydlela blíž, už bys mě tam měla :-D a jinak děkuju za tip na ty cizrnový pomazánky z Lidlu! Už je mám na seznamu! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)