pondělí 7. září 2015

Podzimní běhání

Podzim je tady! Já ho mám moc ráda a když zrovna neprší, tak je to podle mě období, ve kterém máme ideální podmínky pro běh. Narozdíl od zimy, kdy už je v pět tma jako v pytli (netuším, kdy budu běhat), se dá k večeru ještě v klidu vyběhnout za světla. Není vedro a ani nemrzne. Často sice fučí, ale to nám aspoň okoření trénink a pořádně nás to zocelí. Jak říká jedno známé moudro: Není špatného počasí, jen špatně oblečeného běžce! Dnes mám pro vás tedy pár tipů, jak si podzimní běhání zpříjemnit/usnadnit a jak se během něj neklepat zimou a neonemocnět! Doufám, že vás to trošku nakopne k tomu, neomezit svůj běžecký trénink jen proto, že je venku pošmourno. Představte si ten krásně barevný les nebo alej u cyklostezky, která je jak malovaná. Pod teniskama vám šustí napadané listí a i když se na něm občas natáhnete, tak to prostě má svoje kouzlo. Pokud s běháním pořád váháte, tak je dost pravděpodobné, že právě na podzim si ho zamilujete.


1. Funkční trika + pokrývka hlavy

Já si vždycky oblékám o jednu vrstvu míň, než bych si oblékla, kdybych šla ven. Většinou je to tedy sportovní podprsenka, funkční tílko a funkční tričko s dlouhým rukávem a kapucí, kdyby náhodou začalo pršet. Pokud nemám na triku kapuci, beru si sportovní čelenku nebo kšiltovku. Letos na podzim bude moje nejlepší kamarádka zelená čelenka, kterou jsem dostala na závodě Běhej Lesy. Je značky Eleven, je funkční a je hezká. Akorát se bude hůř ladit, ale to se nějak vymyslí. Holčičí problémy. Pokrývku hlavy nepodceňujte, protože běžet několik kilometrů s mokrými vlasy je tak akorát na angínu. A nechcete přece kvůli jemnému podzimnímu deštíku zkrátit trénink a muset se vrátit domů předčasně. To by byla škoda.

2. Kompresní podkolenky nebo vysoké ponožky

V tomto chladném období si dávejte pozor na kotníky. Před dvěma lety jsem běhala v nízkých ponožkách a odnesla to achillovka. Zánět jsem měla z přetížení, ale určitě na něm mělo velký podíl i prochladnutí. Takže nízké letní ponožky schovejte na dno šuplíku a vytáhněte ty pořádné. To, že budou kompresní, je jen a jen výhoda!

3. Bunda

Někdy v říjnu/listopadu, až teploty klesnou až moc, navlékněte bundu. Nejlépe funkční, s vodním sloupcem a snow catcherem. To je taková ta vložka v rukávu, do které zasunete palec a nepotáhne vám tak dovnitř.

4. Čelovka a pepřák

Stmívá se dřív a pokud chcete běhat až večer a v neosvětlených oblastech, bez čelovky se neobejdete. Pořiďte si nějakou, která vám bude na hlavě opravdu držet a nebudete se muset celý trénink rozčilovat, že vám sjíždí a padá. V obchodě si ji vyzkoušejte, klidně se s ní proběhněte a pořádně zaskákejte, abyste si byli jistí, že vám fakt sedí. Nevadí, že budete za blázna :D Holky by si měly pořídit buď velkého psa nebo běžeckého parťáka, který je ochrání před případnými úchyláky. A nebo aspoň pepřák!

5. Boty do terénu

Na podzim vyměňuji svoje milované Nike Free za terénní běžecké boty. Běhám sice většinou po asfaltu, ale jak už jsem psala výše, všude je popadané, hnijící listí (podzimní romantika :D) a na něm to prostě klouže. Modrej zadek a odřenej loket jsem měla předloni a stačilo mi to :-)


Po běhu si dejte sprchu a nebo (pokud nemáte možnost se osprchovat) se alespoň převlečte do suchého. A taky nezapomeňte na vitamíny. Podzim je období rýmy a i když si během posilujete imunitu, zkuste jí pomoct i ovocem (doporučuji odšťavňovač) a zeleninou. Z doplňků stravy vám doporučuji céčko (momentálně mám značku Amix), rybí tuk, Magnex, Preventan nebo Cordyceps. A taky nesmím zapomenout na mé oblíbené "zelené potraviny", o kterých jsem vám psala už několikrát - chlorella a zelený ječmen (objednávám ODTUD).

Koncem týdne se můžete těšit na seznam podzimních závodů v okolí Olomouce, které podle mě stojí za to!

Mějte se krásně :-)

A.



SHARE:

10 komentářů

  1. začala jsem běhat dvakrát - jednou na podzim a jednou na jaře (ani jednou to dlouho nevydrželo) a pořád mi bylo hrozné vedro na nohy, a brala jsem si nizoučké ponožky, aby to větralo.. a koukám, že ty bolavé klouby asi mohly být i z toho, vůbec mě nenapadlo, že bych měla mít podkolenky :o) a zas mě to nějak láká, dokonce jsem pokukovala po diagnostice došlapu a chodidla, tak možná, když si uškudlím na boty, tak někdy zase začnu... :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcite jdi do toho! A o boty zkus napsat Jeziskovi:)

      Vymazat
  2. Mně se hrozně líbí ta bundička :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristinko, je to Nordblanc a mam ji presne devet let:) porad jako nova:)

      Vymazat
  3. Super boty a bunda :-) A čelenka ladí k fajfce na botách nebo to tak jenom vypadá na fotce? A už se těším na seznam závodů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo vlastne docela ladi, takze problem solved :D

      Vymazat
  4. Ja jsem vcera vecer pobihala po Divoky Sarce (tady v lese) a najednou za mnou zacal pobihat nejaky chlapik, ktery vyrazne zpomalil, kdyz se ke mne dostal.

    Diky bohu, pak pribehl pes, kteryho prave hlidam,divne se na psa podival, takze pan zase zrychlel.. ale bylo to zvlastni... a ja supajdim koupit peprak!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek :) !
    Já jsem začala běhat na podzim před dvěma roky a běhání v tomto období jsem si zamilovala, pred rokem jsem se,ale vykašlala na vysoké ponožky a mé achilovky to odnesly stejně jako tvé :D :(.
    Můžu se tě zepat jaké máš běžecké hodinky ? Chtěkla bych si nějaké kvalitní pořídit (ale samozřejmně musí i dobře vypadat :D !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mam Garmin Forerunner 220 a jsem z nich uplne nadsena, fakt jsou skvely! A nejkrasnejsi! :)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig