pondělí 17. srpna 2015

Vyzvídám u Zuzky Rusínové

Nevím, jak vy, ale já jsem docela zvědavá a když se potkám s někým úspěšným/šikovným/inspirativním, tak bych se ho nejradši zeptala na milion otázek a všechny si je pěkně poctivě zapsala do deníčku. A když je ten člověk ještě navíc úspěšný běžec? Tak to mě zajímá úplně všechno do nejmenšího detailu! Tahám z něj tajné triky/tipy a plánuju, jak se budu ve všem opičit, abych stála příští rok taky na bedně. Tak uvidíme :D
Abyste z toho taky něco měli, rozhodla jsem se založit na blogu novou rubriku, ve které se budu vyptávat různých lidí na všechno, co se točí okolo běhu. Inspirace není nikdy dost! Dnes mám pro vás rozhovor se Zuzkou Rusínovou, o které je slyšet čím dál víc a není se čemu divit. Vyhrává, kde může a její časy jsou pro mě tak trošku sci-fi. Zuzka prostě jede bomby. Tak jdeme na to.
Ahoj Zuzi, mohla bys nám říct pár vět o sobě? Takové stručné info :-)

Ahoj, jmenuju se Zuzka, je mi 31 let, jsem učitelka malých dětí na základní škole, ráda běhám, hraju na violoncello a nejradši mám srandu, ironický humor a zážitky na bomby.


1. Hned ze startu by mě zajímalo, jak dlouho běháš a proč jsi vlastně začala?

Běhám odmalička, rodiče mě vedli ke sportu, maminka je učitelka, tak je její výchova na mě znát :-). Chodila jsem na atletiku, mám vystudovaný obor Učitelka pro 1.stupeň ZŠ specializace tělocvik, takže jsem běhat musela i kvůli vzdělání. Závody na téhle úrovni dávám čtvrtým rokem a začala jsem kvůli nešťastné lásce - on mě nechtěl, srdce na kusy, tak jsem běžela a ronila slzy :-). Pomohlo to!

2. Máš tréninkový plán, který bys nám mohla aspoň trochu odhalit? Nebo běháš podle času/nálady?

Tréninkový plán jsem nikdy napsaný neměla, běhala jsem podle načtených běžeckých knížek nebo rad zkušených eliťáků. Běhám podle toho, na co se připravuju, jaké je roční období, kam chci směřovat nebo jak mě točí chlapci :-). Čas na běhání si najdu vždycky, i kdybych měla jít ráno v pět před školou, je to o prioritách a lenosti. 


3. Který závod byl pro Tebe nejsilnější a budeš na něj ještě dlouho vzpomínat?

Nejsilnější byl Krušnohorský Everest - extrémní závod na 12 hodin, kdy se vybíhá sjezdovka, málem jsem tam umřela únavou. Nejemotivnější letošní Pečecká desítka, kdy jsem poprvé běžela pod 39 minut. Silný dojem na mě udělá každý závod, který běžím za hezkými chlapci a je se na co dívat :-)

4. Proč by podle Tebe měli začít závodit i hobby běžci? Co Ti závody dávají?

Hobby běžcům závidím jejich nadšení a odhodlání si závody užít, proto by měli běhat. Nemusí se honit za časy, nepotřebují nikomu nic dokazovat jenom sami sobě, mohou se hodně zlepšovat a jenom překvapit. Nikdo na ně neklade přehnané nároky, mají daleko čistší hlavu, protože běží pro radost. Mně závody dávají hodně, potkávám se tam s kamarády, sbírám drby, špízuju, co má kdo hezkého na sobě, kdo se jak zlepšil, ráda se fotím s eliťákama. Dávají mi radost, když doběhnu podle přání, když překonám nějakou vytyčenou hranici, když mi rodiče napíší, že jsou na mě pyšní, tak to je pak nejvíc. Vždycky, když o sobě pochybuju, tak si jdu pohladit medaile a mám radost, že jsem v životě už něco dokázala. 

5. Jaký je Tvůj běžecký cíl do konce roku a na rok příští?

Největší běžecký cíl je Ústecký půlmaraton. Přijde mě podpořit mraky známých, budu strachy zelená už týden předtím :-). Těším se, ale zároveň i bojím. Chtěla bych zase běžet na hranici 1:26, ale to bych nesměla jíst tolik tatranek :-). Zkusím na tom zapracovat :-) :-). Příští rok chci být hlavně zdravá jako doposud a chtěla bych ještě jednou běžet desítku pod 39 minut. Taky musím pozvat svého muže snů na rande, aby mi ho nevyfoukla nějaká rychlejší :-). 

6. Myslíš si, že by se měl běžecký trénink doplňovat i jiným druhem sportu nebo stačí pro dobré výsledky jen běh? Mám na mysli posilování/plavání/jógu atd.
Určitě. Já hodně plavu, na posilování jsem líná, činky znám jenom z obrázků, ale zvedat by se taky trochu měly. Rozhodně by se do tréninků měla zařadit nějaká kompenzační cvičení, hodně se protahovat, ale dělat pořádně ještě druhý sport kromě běhání, tak to chce kotel energie, kterou já bych neměla. 


7. Prozradíš nám, v jaké značce bot a oblečení nejraději běháš?

Běhám hlavně v botách značky Inov, vyhovují mi ve všech směrech, jsem na ně zvyklá, mám asi šestery, všem bych je doporučila. A oblečení je mi úplně jedno, hlavně musí ladit 
:-)

8. Jíš před závodem něco speciálního? Máš nějaký rituál, bez kterého se prostě nepostavíš na start?
V den závodu jím úplně stejně jako kterýkoliv jiný den, snídani mám snad sto let stejnou :-). Mým tajným dopingem je Coca cola a šmoulí křupky, tyhle dvě věci mi už hodněkrát zachránily běžecký čas :-). Když je závod večer, tak jenom lehký oběd, ale to ví každý závoďák. Mým rituálem jsou plyšáci - beru si je vždycky s sebou na závod a někdy jim tajně dám pusu, ale aby to nikdo neviděl :-) :-). Taky si vždy jako první obouvám pravou botu a před každým startem začnu věřit v pána Boha :-) :-). Vduchu mu říkám, že mi jako má pomoct :-). Jinak je všechno v hlavě, rituály můžou svazovat, ale jsou to jenom duševní berličky.

9. Používáš sporttester? Jaký?
Sportesster používám teprve od letošních Vánoc, dříve jsem běhala jenom se stopkama, smála jsem se všem, co při závodu pípají :-). Mám Garmin, jsem s ním spokojená, běžecké tabulky, tepovky, srdeční frekvence, nic z toho nesleduju. Jenom čas a tempo na kilometr, všechno ostatní je pro eliťáky a to já nejsem. 

10. Jaký máš názor na kompresní podkolenky? Proč je nosíš a v čem Ti pomáhají? Kterou značku podkolenek bys nám doporučila?

Kompresní podkolenky nosím hodně a ráda. Pomáhají mi hlavně psychicky :-). Teď vážně - věřím tomu, že se mi míň unaví nohy, že budu rychleji regenerovat, že to není jenom módní výstřelek. Značek mám plno, ale nejraději mám ty od Cepu. 


11. Moje poslední otázka - na co nejčastěji myslíš při posledních pár kilometrech? Co Tě žene do cíle?

Pokaždé na něco jiného. Když běžím na doraz, tak se těším, že si v cíli lehnu. Když je přede mnou nějaký hezký chlapec, tak si představuju, že ho štípnu do zadku a bude sranda :-). Když se mi začíná dělat špatně, tak na něco dobrého, co si po závodě dám a když jdou na mě mdloby, tak si přeju, aby mě hlavně v cíli oživoval nějaký pěkný záchranář :-) :-). Když vidím, že to bude "raketa čas", tak se mi chce vždycky brečet, vzpomenu si na rodiče, jakou budou mít radost. Takže do cíle mě žene pokaždé něco jiného.


Já děkuju Zuzce za ochotu a doufám, že se vám článek líbil. Příště budu vyzvídat u letošní vítězky maratonu mezi Češkami, takže se máte na co těšit :-)

Mějte se hezky!

A.
SHARE:

12 komentářů

  1. Skvělý článek, skvělá nová rubrika! Motivace a inspirace není nikdy dost :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda, krásně jsem si početla :) Jsem hrozný neznalec, o Zuzce jsem slyšela poprvé, tak jsem si trochu rozšířila běžecké obzory... vypadá jako velká sympaťačka!

    OdpovědětVymazat
  3. To je super napad !
    Takove clanky se mi hodne libi,obzvlast kdyz jde o behani :D !

    OdpovědětVymazat
  4. Super super super! :-D Slecna by mela nejakemu tomu vysnenemu borcovi pri zavode šlapnout zezadu na patu a bude vymalovano :-D Dekuju za hezke cteni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha ona si to tady urcite precte!:) a ja dekuju za mily komentar:)

      Vymazat
  5. Super článek 👍 Zuzka je prima. Byla teď v Mostě na Night Run a myslim, že vyhrala😃😉 už jsem ji viděla i na jiných závodech v UL a TP😉 je moc sympatická a vyzařuje z ní pozitivní energie.

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek 👍 Zuzka je prima. Byla teď v Mostě na Night Run a myslim, že vyhrala😃😉 už jsem ji viděla i na jiných závodech v UL a TP😉 je moc sympatická a vyzařuje z ní pozitivní energie.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig