středa 18. února 2015

Proč cvičit HIIT?

HIIT neboli vysoce intenzivní intervalový trénink je skvělý ze dvou důvodů. Přinese vám super výsledky a zabere minimum času, takže ideální kombinace! HIIT se cvičí obvykle 15-20 minut, ale po celou tuto dobu musíte jet opravdu naplno. Žádné dlouhé přestávky, žádné lehčí varianty cviků nebo šizení techniky. Prostě do toho musíte dát veškerou sílu a energii. Po tréninku se musíte cítit úplně vyšťavení. Musíte mít pocit, že jste do toho dali opravdu všechno. Pokud potřebujete zhubnout nebo jste se zasekli v určitém bodě a už delší dobu nevidíte žádnou změnu nebo pokrok (přesně z tohoto důvodu jsem se po dlouhé době vrátila k HIITu i já), dejte šanci právě HIIT. Možná v sobě máte zakořeněné mýty, které nám do hlavy vtloukali snad odjakživa. Tělo začíná pálit tuky až po třiceti minutách cvičení. Omyl. HIIT vám nastartuje metabolismus na následujících 24 hodin, takže vpodstatě "hubnete" celý den po cvičení. To zní jako pohádka, že? Máme štěstí, že to takhle opravdu funguje. Stačí vám 20 minut (tvrdého) tréninku 4 - 5 krát týdně a dosáhnete stejných výsledků, jako kdybyste hopsali každý den na hodině aerobiku. Velká paráda!
Někdo tvrdí, že tento typ cvičení není vhodný pro začátečníky, ale já si to nemyslím. Prostě workout odcvičíte za delší čas, což vůbec nevadí. Důležité je tomu dát všechno. A chtít na konci umřít :D Samozřejmě to pro vás bude náročné, obzvlášť pokud jste doteď leželi na gauči a veškerý váš pohyb zahrnoval jen cestu do práce/školy. Ale kdo by neměl rád výzvy?

zdroj

zdroj

Já mám nejraději HIIT se Zuzkou Light. Ať si o ní říká kdo chce, co chce. Nezajímá mě, jakou má angličtinu nebo čím se živila předtím :D Jediné, co mě zajímá, je její cvičení a to je náročná makačka, při které se vždycky úplně zničím a vždycky jsem překvapená, jak rychle to uteče. Zrovna včera jsem s ní cvičila její ZWOW #57, bylo to super jako obvykle. Zatím se mi nestalo, že by se mi video od ní nelíbilo. Takže pokud jste to ještě nezkoušeli, jděte do toho. A platí to samozřejmě i pro mužskou část, věřte mi, že si s touhle křehotinkou propotíte tričko a ani nebudete vědět jak :-)

zdroj

A v poslední době jsem si taky oblíbila cvičení, které na svém instagramu zveřejňuje Simča. Má neuvěřitelnou postavu a nejlepší na tom je, že toho dosáhla pouze domácím cvičením. A pak, že to bez železa nejde :-)

zdroj

Co vy a HIIT? Propadli jste mu nebo dáváte přednost něčemu jinému?

Mějte se krásně! :-)

A.


SHARE:

7 komentářů

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju HIIT!!! :-) žádné kardio v tepovce 45 minut 5x týdně, ale 15-20 minut HIITu 4x do týdne a jde to znát ☺ Zuzku jsem cvičívala, ale momentálně chodím do posilovny, takže dělávám intervaly 30s naplno, 40s volno :-) až na posilovnu nebudou finance, Zuzku si určitě budu dávat ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ho taky miluju! :) a posilovnu zavidim :)

      Vymazat
  3. A čím se živila Zuzka dřív? :D Také jí mám ráda, ta tají angličtina mi přijde roztomilá :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja HIIT poprvé zkusila před státnicema, když nebyl čas a chuť běhat a hrozně mě to chytlo:) Většinou jedu model 1:1, ale časem chci zkusit 2:1 aktivita:rest :) teď si užívám běhaní, ale časem ho chci zařadit pravidelně :) a Zuzanu nesnášim :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig