Pages

středa 12. listopadu 2014

21 dní

Ke zbavení se závislosti prý stačí 21 dní. U mě to přišlo trochu dřív...

Nevím, jestli si to namlouvám a nebo je to shoda náhod (že zrovna teď bych přestala mít chuť na sladké?), ale můžu upřímně říct, že nemám na čokoládu ani pomyšlení! V sobotu to budou tři týdny od zahájení mé výzvy #měsícbezkokin, potom mi už bude zbývat jen týden a budu si moct dát co chci. Jenže já už nechci. Zjistila jsem, že mě všechny ty čokolády, oplatky a bonbóny (a ty zlý rychlý cukry v nich) šíleně unavovaly. Teď, když mám na něco chuť, tak si dám jablko nebo ořechy a funguju. Samozřejmě neříkám, že si po téhle výzvě občas nedám do kaše kostku čokolády nebo že nebudu jíst zákusky a buchty od babičky, a nebo že si nedám čízký dort (nebo tři) s mou milou Markétečkou (která mimochodem s tímhle mým blbým nápadem s kokinama hrubě nesouhlasí! :D). A taky netvrdím, že do sebe o Vánocích nebudu cpát rohlíčky a všechno to cukroví horem dolem, a nebo že nebudu ujídat kolekci ze stromečku. Jen chci prostě říct, že pokud máte se sladkým problém, přestává se vám líbit, že nemáte svoje chutě pod kontrolou a bojíte se, že nikdy nezvládnete sladké omezit, tak vám můžu slíbit, že vám bude stačit pouhých 21 dní (a nebo taky míň). Odnaučíte se ten zvyk, dát si ke kávě oplatek nebo večer k televizi dort a bude vám líp. Uvidíte, že budete méně unavení a hlavně překonáte sami sebe. Já jsem to potřebovala dokázat hlavně sobě, protože v poslední době jsem byla opravdu jako utržená z řetězu. A ono to šlo. První týden byly muka, to je přirozené, ale ten druhý už se dal zvládnout a teď jsem v pohodě :-) Takže kdo z vás váhá, směle do toho! :-)


Aneta

9 komentářů:

  1. Teď vypadám jako nějaká tlusťoška, co nevydrží bez koblihy! :DD

    Jednou jsem to taky zkusila, poté, co jsem se přecpala jako největší čuně, a vydržela jsem přesně tři týdny, a pak jsem si taky docela odvykla....ale jak se ke mně čokoláda dostala, láska byla zpátky :D Ale naštěstí to umím udržet v rozumné míře, dám si třeba kostku (dvě...) do kaše a pak odpoledne ke kafi, ale tabulka mi vydrží třeba týden (ale občas se něco stane....:D), což je celkem fajn :) Kromě toho ale sladkosti jako takový nejím, když nepočítám třeba nějakej dortík k snídani (protože ráno se může všechno! :D), ale nějakou čokoládovou tyčinku, koblihu nebo třeba Mila oplatku (aaaa jak já ji miluju:D) jsem jen tak ke svačině neměla snad několik let (když nepočítám dovolený, tam je totiž dovolený všechno hohooo)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kobliho :D já jsem právě taky nikdy nebyla moc na sladký a proto mě vyděsilo, co se to se mnou poslední dobou děje...tak jsem potřebovala samu sebe přesvědčit, že to zvládnu. Každopádně po naší neděli ty burpees budu muset udělat, protože nedat si s Tebou něco dobrýho?! To bych ani nemusela jezdit :D

      Vymazat
    2. Neee klidně můžeme dát jenom kafe, fakt! Nebo řecký jogurt s medem a ořechy, to se nepočítá :D

      Vymazat
  2. To je krásný motivační, článek. Pro mě, v posledních dnech jako stvořený, neboť závislost na sladkém je něco, pod co se můžu směle podepsat.:-) Tabulku čokolády jsem schopná zbouchat za 3 dny, no a o dortících ani nemluvím, zvlášť když moji rodiče mají výbornou cukrárnu, kde každý víkend pracuji.
    Sladký jsem měla ráda vždycky, ale přesně jak píšeš, připadám si poslední dobou jak utržená ze řetězu, no a motivace k běhání a množství mé energie je v těchto sychravých dnech taky slabší...
    Pohrávám si tedy (po přečtení tvých supermotivačních článků), že něco podobnýho taky zkusím, ale mám strach, že budu moc zlá a protivná:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlá a protivná budeš týden, maximálně dva :) takže hurá do toho :)

      Ale kdyby měli naši cukrárnu, tak nevím nevím, jestli bych to vydržela :D

      Vymazat
  3. Hezký článek:)) Já to mám propojené s pohybem -jakmile se hýbu pravidelně a aktivně, nemám na sladké většinou chuť. Po náročném tréninku tělo najednou úplně prahne po jogurtu/tvarohu s oříšky a banánem. Horší to je, když se celý den válím doma, to mě pak přepadají myšlenky na tu čokoládu ve skříňce :D A dám si, protože k tomu mám přístup takový, že bych bez toho mohla být, nicméně nechci. Závislá na sladkém nejsem, pak se zase vždy vrátím ke svému režimu a ani na to nepomyslím, zároveň si to ale nechci odepřít, když to na mě jednou za čas přijde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to s tám pohybem taky tak měla, ale poslední dobou už ani to nepomahálo, hrůza! :D a je pravda, že když máš něco zakázaný, tak je na to potom větší chuť. Sama jsem zvědavá, jak to se mnou bude po tom měsíci :D

      Vymazat
  4. Ahoj, jdu do toho od zítra :-D Už mě točí ta ranní kakaa a dobrůtky ke kávě! Počítá se jen cukr ve sladkém? Do domácího chleba dávám lžičku cukru, to neva??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj:) Ja jsem vyradila jen sladkosti, buchty a takovy, lzicka cukru urcite nevadi:) at to jde!

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)