úterý 28. října 2014

První měsíc s Kaylou

Krásný den všem!
V neděli jsem odcvičila první měsíc s Kaylou Itsines a protože mi od vás chodí spoustu otázek ohledně tohoto cvičení, rozhodla jsem se, že ty moje první čtyři týdny zhodnotím a pokusím se také tímto článkem odpovědět na vaše nejčastější otázky. Tak jdeme na to :-)
Nejčastěji se mě ptáte na to, jak si vlastně sestavit "cvičební kalendář". Většina z vás asi neovládá angličtinu, takže chápu, že vám něco není jasné. Jak jsem psala v TOMTO článku, první měsíc cvičíte třikrát týdně (pondělí, středa a pátek) cvičení, které sestavila Kayla a doplňujete kardiem (běh nebo chůze) ideálně dvakrát týdně. Jeden den o víkendu byste měly (nepředpokládám, že se na bikini body chystá nějaký chlap) zapojit strečink.




Na každém obrázku s danými cviky vidíte vlevo nahoře název dne MONDAY, WEDNESDAY, FRIDAY (pondělí, středa a pátek), což logicky znamená, který den máte workout odcvičit. Pod názvem dne je napsáno buď 1&3 nebo 2&4. To je označení týdne. Takže první týden začínáte obrázkem s nápisem MONDAY 1&3 (protože cvičíte první týden), ve středu si zacvičíte obrázek WEDNESDAY 1&3 a v pátek FRIDAY 1&3 (jste pořád v prvním týdnu). Druhý týden začínáte obrázkem MONDAY 2&4, pokračujete WEDNESDAY 2&4 a nakonec FRIDAY 2&4. Uff, snad je to pochopitelné :-) dotaz právě ohledně tohoto mi přišel snad stokrát.
Teď už záleží na vás, jaký postup cvičení si zvolíte. Každý okruh (circuit) byste měly odcvičit 7 minut, potom přejít ke druhému okruhu a pak znovu první a druhý. Dohromady tedy 28 minut. Já si na iPadu otevřu obrázek s cviky a na telefonu spustím odpočet 7 minut. Někdy stihnu odcvičit dvě kola a někdy jen kolo a půl, podle náročnosti a podle síly, kterou ten den mám. Někdo cvičí bez časovače a dá si pokaždé okruh dvakrát a teprve potom přejde ke druhému (ale to se mi nechce, sedm minut mi bohatě stačí :D).
První měsíc potřebujete ke cvičení podložku, činky (cvičím s 3kg činkami), medicinbal (ten nemám, takže používám dvě 3kg činky), švihadlo (doporučuji TOTO ložiskové, dřív jsem cvičila s tím obyčejným z hračkářství, samozřejmě to taky jde, ale s ložiskovým vám to půjde skoro samo :D), lavici na cvičení (vidíte na druhém obrázku) a tu nahrazuji židlí. Aspoň dostanou nohy víc zabrat :-) u holek z A Cup of Style jsem četla, že používají stoličku z Ikea (takovou tu, jak mají děti k umyvadlu, aby na něj lépe dosáhly), takže další variamta pro vás.

Stolička Ikea
Pro mě osobně byly nejnáročnější středy. Ve středu se totiž cvičí ARMS&ABS (ruce a břicho) a já jsem na ruce fakt slabá, až mě to někdy štve. Šíleně mě bolely tricepsy a vlastně celé ruce, ani jsem se nemohla učesat :D poslední týden už to ale bylo lepší. Každopádně svaly rostou a zpevňují se, za ten měsíc moje ruce zesílily jako z žádného cvičení předtím.
Naopak pondělní cvičení jsem zvládala v pohodě, cvičí se totiž LEGS&CARDIO (nohy a kardio) a díky běhu mám nohy silné a veškeré dřepy a výpady mě vyloženě baví. Svaly jsem samozřejmě další den cítila, ale příjemně. Kdyby mě nic nebolelo, tak bych byla fakt naštvaná! :D
Páteční FULL BODY WORKOUT (cvičí se celé tělo) byl fajn, protože se střídaly mé oblíbené cviky na nohy s těmi hnusnými na ruce.
Největší problém mi dělal cvik COMMANDOS (na prvním obrázku vpravo dole). Tento cvik děláme i na TRX a většinou to nezvládne odcvičit nikdo celé. Musím se teda přiznat, že jsem chvílemi opravdu nemohla a musela jsem si na chvíli odpočinout a chtělo se mi brečet :D
Je to komplexní cvik na celé tělo, kdy musíte zapojit břišní i zádové svalstvo a ruce a já nevím co všechno :D pro mě prostě hrůza, asi se mi o tom bude zase zdát a hlavně ZLATÉ BURPEES! :D
Celkově jsem se cvičením od Kayly moc spokojená. Jsem přímo nadšená! Jak píšu výše, nikdy jsem po žádném cvičení (ať už to byla Jillian nebo Shaun) neměla takové rychlé a viditelné výsledky. Je vidět, že Kayla ví co dělá a cvičení je opravdu sestavené tak jak má být. A dá ženám to, co chtějí. Je zaměřené hlavně na břicho a ruce (zadek mi připadá trošku opomíjený, ale možná je to tím, že jsem na něj až moc zaměřená a věčně nespokojená). Břišní svaly dostávájí zabrat a poprvé je opravdu začínám vidět, aniž bych musela zatínat a celá se kroutit :D

Před Kaylou a po měsíci s Kaylou :-)
Pokud chcete ještě lepší výsledky, stačí se zaměřit na jídlo. Omezte sladké a všechno, co do zdravého jídelníčku nepatří. Hodně pijte...však vy víte, co máte dělat :-) já se přiznám, že jsem poslední měsíc trochu povolila uzdy a dávala si čokoládu, jedla pečivo a občas se i přecpala. A teď me to štve, protože bych mohla být s tím pečením buchet mnohem dál :D To (a pár dalších věcí) mě vedlo k tomu, že jsem sama sobě dala výzvu a to #měsícbezkokin :-), na instagramu se ke mně připojilo pár holek (a za to vám moc děkuju, spolu to dotáhnem! :-) hlavně Sabi, protože už jen z názvu jejího blogu se dá rychle pochopit, jak MOC miluje čokoládu a tím pádem to pro ni bude FAKT těžké). Začaly jsme 25.10. a končíme 25.11. a pak si dáme do nosu :-) pokud se vám tenhle nápad líbí, dejte se do toho se svou vlastní výzvou (ať už to budou kokina nebo pivo) a já budu držet palce.


Tak kdo ještě Kaylu necvičí a láká ho to, vřele doporučuji! Určitě budete nadšení a vaše tělo taky :-)
A kdo z vás už cvičí? Dejte mi vědět, jak jste spokojení a který cvik proklínáte?

Aneta


SHARE:

25 komentářů

  1. Škoda, že na bytě nemám činky an švihadlo, ale zkusím to občas cvičit o víkendu, nevypadá to špatně :) a samozřejmě jdu do té tvé výzvy! Už to potřebuju jako sůl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus místo činek PET láhve s vodou a přes švihadlo "jakože" skákat i bez něj :) a ve výzvě Ti fandím, jdi do toho! Já zatím odolávám, ty burpees mě fakt děsí :D

      Vymazat
  2. Že bych do takové výzvy taky šla ?? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento týden sem začala cvičit tak uvidíme :D Já mam třeba ten circuit za 4 minuty tak to pak stopnu a začnu ten další s novými 7 minutami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tam dost zdůrazňuje, že by se mělo cvičit sedm minut, já dám taky většinou jeden okruh za 4-4,5 minuty a pak jedu odznova, dokud mi to nezapípá :)

      Vymazat
    2. Aha, tak děkuji za upozornění, odteď to budu dělat pořádně celou dobu :-)

      Vymazat
  4. Jsem ve 3 tydnu a take jsem nadsena. Kolecko zvladam tak 1,5 za 7 minut a bud to casove vyjde a nebo, kdyz mam ten den za sebou i beh ci jine cviceni, tak odpovivam a jedu pak dalsi kolo. Kdyz ten den necvicim nic jineho tak se do toho poradne opru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, tak snad budeme mit super vysledky! :)

      Vymazat
  5. Já cvičím 4 týden a začala jsem také výzvu bez sladkého :) Čas si nestopuji- odcvičím 2 kola a jdu do druhé části. Takže myslíš, že si mám nastavit ten časovač a cvičit 7 minut? :) Jo a upřímně s tebou soucítím na Arms+Abs, mám to úplně stejně(ochablé ručičky, ale snad je vymakám!!!). A také souhlasím, že zadek mi přijde trochu opomíjený, budu muset přidat nějaké cviky navíc. Ufff, tak to je vše. Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo určitě je lepší odcvičit ty dvě kola, ale mně to stačí těch 7 minut a na konci mám dost :D zadek musíme nahnat jinde, Kayla na něj trochu kašle :)

      Vymazat
  6. Ahoj holky, kde stahnu ty workouty nebo můžete mi je nekdo poslat na email? Moc moc prosim. Dekuji

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj:) mohla bych se zeptat, jak(jestli) doplňuješ cvičení Kayly? Přidáváš něco na ten zadek? :) děkuji!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem se včera taky zapojila do BBG :) jsem zvědavá na výsledky! Z fotek co přidavá na instagram mám motivaci :) chtěla jsem se zeptat zda se ti podařily stáhnou 'Tables' z jejích stránek? V knize je napsaný pouze týden 1-4 a další by měly být na webu, ale nechce mi to fungovat :/ zatím mám tedy čas, ale za 4 týdny nebudu vědět jak si ti sestavit..děkuju za rady!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek,už jsem na Kaylu narazila na insta a moc děkuji za vysvetleni. Prosim taky o zaslaní workoutu,děkuji.:-) mail:kvetinka.i@seznam.cz
    Hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj holky, kde stahnu ty workouty nebo můžete mi je nekdo poslat na email? Moc moc prosim. Dekuji♥,jinak supr článek a výsledky<3rozhodně vyzkouším!♥

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojky,můžete mi poradit jak a kde cvičení stáhnout? Vypadá to moc dobře,ale nevím jak na to:D Předem díky moc:) hlgabina@seznamcz

    OdpovědětVymazat
  12. ahodja, prosím, pokud je to ještě možné, poslat workouty na marta.jandourkova@seznam.cz, děkji

    OdpovědětVymazat
  13. Jo! Jo! Jo! <3 Konečně pořádné Kayla články! Díky moc, vděčnost za tvoje články <3 A ještě víc skvělý je, že nejvíc mi dají zabrat cviky na ruce!!! Fuj. Nemám žádnou sílu. A commandos, jsou rozhodně nejtěžší a já u toho fakt brečela. A to hodně, ale pak když jsem se dovybrečela :D tak jsem cvičila super dobře.
    Já akorát dělala jednu chybu, nevěděla jsem, že se jedno kolo cvičí 7 minut. Já si čas neměřila vůbec. Zvládala jsem cvičit asi 2 týdny, tak mám šanci znovu a lépe. Po přijmačkách jdu do toho. Ale prdlajs co po přijimačkách. Začnu dřív. Teď. I can do this. <3 Ještě jednou díkyyyy.

    OdpovědětVymazat
  14. Od zítra začínám taky s cvičením s Kaylou, ale bojím se abych nenabrala na objemu. Jdete po jejím cvičení na objem dolů nebo nahoru?😊

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky, mohla bych take poprosit cviky na julibalazova@gmail.com? Mockrat dekuji! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojky, mohla bych take poprosit cviky na julibalazova@gmail.com? Mockrat dekuji! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig