Pages

středa 1. října 2014

Cvičení s Kaylou Itsines


Zdravím všechny :-)

Minule jsem se zmínila o Kayle Itsines a jejím cvičebním programu Bikini Body Guide. Přišlo mi od vás spoustu mailů, ve kterých jste se ptaly (tentokrát opravdu jen holky :D) na podrobnosti nebo jste chtěly vědět, jak to celé funguje, protože neumíte dobře anglicky, abyste si její knihu přeložily. Zkusím pro vás tedy dnes shrnout základní informace, které jsem se v knize dozvěděla a potom už to bude záležet jen na vás :-)
Pokud knihu ještě nemáte staženou, musíte si ji koupit kvůli znázorněným cvikům. K tomu angličtinu nepotřebujete, ale obrázky s cvičením a s vysvětlivkami k jednotlivým cvikům pro vás budou nezbytné. Knihu si můžete koupit přímo na stránkách, po zaplacení si ji stáhnete do tabletu nebo čtečky a máte hotovo. Všichni určitě víme, že existují i jiné cesty jak knihu získat, ale k tomu vás tady navádět nemůžu :D
A teď už ke Kayle a jejímu cvičení. Kayla Itsines má 23 let a žije v Austrálii. Začínala jako fitness trenérka v posilovně pouze pro ženy (u nás třeba Expreska) a proto přesně věděla, co ženy chtějí a které partie jsou pro ně problémové. A tak neváhala a sestavila cvičební program, který se právě na tyto partie zaměřuje a ktery opravdu funguje. Dnes je slavná a například na instagramu ji sleduje skoro 1,5 milionu lidí. Neuvěřitelné množství žen jí děkuje. Jsou jí vděčné. Změnil se jim život díky její knize. Posílají jí fotky svých proměn a ona je potom zveřejňuje právě na instagramu nebo na svých webových stránkách. Tím motivuje další a další ženy. Působí na mě strašně skromně, připadá mi, že se z každé jednotlivé proměny raduje a svou radost sdílí. Je na tyto ženy opravdu pyšná, alespoň mně to tak připadá.
Na začátku knihy píše o tom, že na hubnutí má vliv nejen cvičení a jídlo, ale také spánek, práce a spostu dalších faktorů. Zmiňuje se o tom, že jestli chceme vidět 100% výsledky, musíme do toho těch 100% opravdu vložit. Potvrdila mi také jeden z mých názorů, které se snažím vštěpovat všem, kteří mi píšou, že nezhubli ani kilo...Nevažte se. Nevažte se každý den nebo dokonce několikrát denně. Zkuste to vydržet alespoň měsíc. Bude vám líp, nebudete se stresovat číslem na váze a za ten měsíc vás třeba překvapí a i kdyby ne, budete mít něco lepšího. Fotky! Fotky a oblečení jsou podle mě nejlepší měřítka úspěchu. Na fotkách uvidíte rozdíl a uvidíte práci, kterou jste na svém těle udělali. A volnější kalhoty také mluví za vše. Jít si koupit nové džíny, protože všechny moje staré už jsou mi velké? Ano! :-) Vyfoťte se než začnete cvičit BBG a poté se foťte každý měsíc. Kayla zdůrazňuje, že se máte fotit vždy na stejném místě a ve stejnou dobu. Jedna fotka by měla být zepředu a druhá z boku, na fotce nepózujte, stůjte přirozeně. Chodidla by měla být u sebe, ruce volně podél těla. Na sobě byste měly mít spodní prádlo nebo krátký top a kraťasy. 



Cvičení je rozdělené na RESISTANCE TRAINING, CARDIO a STRETCHING.
Resistance training je kruhový trénink sestavený Kaylou. Kardio si můžete zvolit. Na výběr máte 35-45 minut rychlé chůze nebo 10-15 minut sprintů (30 sekund sprint a 30 sekund vydýchávat a takto stále dokola). Já jsem si jako kardio zvolila běh. Stretching je klasické protahování, opět znázorněno v knize na fotkách. Náročnost se zvyšuje každý měsíc, první měsíc cvičíte 2-3 kruhové tréninky, 2-3krát kardio a jeden den protahování. V dalších týdnech se rozvržení mění. 


Následující část knihy je věnována již zmiňovanému kruhovému tréninku. Na obrázku jsou dva okruhy (v káždém z nich čtyři cviky). Každý okruh cvičíte sedm minut, cvičí se dvě kola. Takže cvičení trvá dohromady 28 minut. Já si vždy nastavím na mobilu odpočet 7 minut a cvičím podle obrázků pořád dokola (dobře, přiznávám, někdy jsem ráda, že stihnu jedno kolo :D), dokud mi mobil neoznámí konec. Znovu nastavím a jedu druhý okruh. Mně osobně to takto po sedmi minutách moc vyhovuje, člověk se ani nenaděje a sedm minut uteče jako voda. Cviky jsou dynamické, tak akorát náročné a musím se přiznat, že po těch 28 minutách jsem vyčerpaná, unavená a spokojená. Mně prostě toto cvičení vyhovuje jak náročností, tak časovým rozvržením. A moc mě baví. Tak jsem zvědavá na výsledky, potom dám určitě vědět :-)



V další části knihy jsou přesně vysvětleny všechny cviky, které najdete v kruhovém tréninku. Popis je v angličtině, ale pokud si nevíte s cvikem rady, zadejte jeho název na Youtube a hned budete vědět jak na to.



Poslední část knihy je taková "vzdělávácí". Jsou zde popsány části tréninku (resistance training, cardio, stretching), v čem jsou prospěšné a důležité.

Já jsem si první měsíc zvolila tři kruhové tréninky, dva běhy a doplnila mým oblíbeným TRX.
Pondělí - TRX
Úterý - Kayla Monday
Středa - Kayla Wednesday
Čtvrtek - běh
Pátek - Kayla Friday
Sobota - běh
Neděle - rest day

Doufám, že jsem některým z vás pomohla a hlavně vás nalákala toto cvičení vyzkoušet, protože podle mě to stojí za to a hlavně... proč nemít na Vánoce tělo připravené do bikin? :D

Mějte se hezky

Aneta

PS: Kdyby vám něco nebylo jasné, klidně napiště mail :-)

PS2: Kayla vydala také knihu o správném stravování, ale z tou zkušenosti nemám, takže bohužel nemůžu posoudit...






42 komentářů:

  1. Super článek! :) Konečně jsem pochopila co a jak! :)

    http://believeincloset.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem ráda, že se líbí a pomohl :-) jdeš do toho? :-)

      Vymazat
    2. Jdu! :) Možná mě to zabije, ale jdu! :D:)

      Vymazat
    3. Mate prosím někdo stahle cviceni na měsíc?chtěla bych do toho jít.Poslete mi některá na mail prosím?dekuji

      Vymazat
  2. Ahoj, chtěla bych se zeptat, čím nahrazuješ ty cvičební pomůcky? Bosu, medicimbal a tu "lavičku" ..... na BBG se už nějakou dobu chystám, takže děkuji za tipy a motivaci :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj :) lavicky nahrazuju zidli nebo malym stolkem, ted jsem u holek z A cup of style cetla, ze nekdo pouziva takovy to stupatko pro deti k umyvadlu, ale to mi prijde maly. Misto medicinbalu mam dva tezsi kettlebely a bosu bohuzel nevim cim nahradit, jsou tam ale myslim jen ty burpees? To budu delat dve sady misto jedne, at je to vyssi zatez. Tak at Te to bavi! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Asi to taky vyzkouším - ne jako celý program, protože chodím hlavně na TRX a lekce do fitka, ale na nějaký den když zrovna nebudu mít žádnou lekci to může být fajn, díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, snad se Ti to bude líbit :) já jsem byla fakt překvapená, jak je to náročný a jak mě to baví :) a ty lekce ve fitku Ti tak závidím, taky bych tam byla nejradši dvakrát denně :D

      Vymazat
  5. Ahojky,měla bych dotaz,pochopila.sem ze cvičení je 3fáze, na 3 měsíce jakože 1-4weeks,5-8 a 9-12,jen mě pak zmatlo jak je napsané nahoře weeks 1&3 pak 2&4 až po 10&12 tak teda.nechápu jak to cvičit:D asi.budu vypadat.blbě ale vážně se vtom teď nevyznam:

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, vůbec nevypadáš blbě! Nahoře máš napsané MONDAY WEEK 1 and 3, to znamená, že tohle budeš cvičit první a třetí týden v pondělí. Pak máš zase třeba WEDNESDAY WEEK 2 and 4, takže budeš cvičit druhý týden ve středu a čtvrtý týden ve středu. Stačí to takhle? :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jeee aha ;D ježíš ja sem tupá:D moc ti děkuju:))))

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj super článek! uz jsem si jeji knizku vytiskla a mam ji pripravenou ze podle ni zacnu cvicit.. jen se chci ujistit ze vsechno dobre chapu,.. ten jeji trenink je sestaveny na tri dny v tydnu plus nejake dny musim behat nebo mit tu rychlochuzi? nebo to muzu mit predtim? jak dlouho to cvicis ty? uz vidis na sobe nejake zmeny? diky moc za odpoved

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) v tom jednom týdnu máš třikrát to její cvičení a do toho zapojíš cardio (chůzi nebo běh) dvakrát až třikrát :) změny určitě vidím, zatím asi největší ze všech cvičení, které jsem odcvičila, hlavně na břichu a na rukou :) tak hodně štěstí a ať Tě to baví :)

      Vymazat
    2. Ahoj, muzu se zeptat jestli si tu knizku sehnala nekde na netu? Popripade kde? Nemuzu ji nikde najit :(( :D

      Vymazat
    3. Posli mi mail, ale pry je na ulozto.

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj prosím tě, můžu se tě zeptat kde na netu se dá ta knížka stáhnout? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také by mě zajímalo..:)

      Vymazat
    2. Ahoj holky. Stačí na uloz.to zadat kayla itsines a je to. Kdyžtak přidávám odkaz ;)
      http://uloz.to/xRDa2nK1/kayla-itsines-workouts-pdf

      Vymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj prosím prosím mohla bys mi poslat odkaz na jaký stránce to najdu? :) nemůžu to nikde najít :(

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, je to super článek, teď mám za sebou 1. cvičení- kayla monday.. legday... :D no jako mám dost, už teď 10minut po cvičení mě bolí nohy po dosedání, nechci si ani představit co bude zítra.. :D jinak, má tam napsáno Legday & cardio.... chápu to správně že mám odcvičit to jakoby posilování a potom si dát kardio LISS nebo jak to je? děkuji Olča :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, tak se jmenuje to cvičení. Ty máš mít cardio jiný den, záleží na Tobě jaký si zvolíš :-)

      Vymazat
  14. Ahoj, poradila bys mi prosím v jakém pořadí cvičit ty okruhy, jestli nejdříve 7 min první okruh a pak 7 min druhý, a nebo nejdřív 7 min první, pak zase 7 min první? A je v pořádku když mi na 1. cvičení - kayla monday legday vyšel jeden okruh dokonce dvakrát v těch 7 minutách? Děkuji moc předem :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano je to v pořádku, záleží jak jsi zdatná a jak to stihneš :-) já jsem něco dávala taky dvakrát, ale později jsem byla ráda, že dotáhnu jedno kolo :D

      Vymazat
  15. Ahoj, chci se zeptat, dodržujete podle Kayly pouze cvičební plán se svou stravou nebo dodržujete i její sestavený jídéníček?? Dekuju 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem ji cvičila, jedla jsem podle sebe :-) tu její knihu o jídle jsem ani nečetla.

      Vymazat
  16. Ahoj, kamarádka cvičí Kaylu a pochopila, že každý "circuit" v tom jednom dni má opakovat 2-3, což mi přijde velmi náročné... Pochopily jste to také tak ? :-) Nebo že se odcvičí "circuit one" 1x a pak se přejde na "circuit two" 1x ...dikes

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc nechápu, jak to myslíš, ale podle mě je to takhle: např. mám pondělní cvičení - 7 minut budu cvičit circuit 1 (můžeš ho za tu dobu stihnout třeba víckrát než jednou), pak si dám pauzu 30-90 s a 7 minut budu cvičit circuit 2. Poté opět pauza a jedu to celé znovu. Dohromady ti to tedy dá 28 minut čistého času cvičení.

      Vymazat
  17. ahoj, mohla bych se teptat jako to tedy je s protahováním ja to nepochopila, děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj ja by som sa chcela spytať že či to mam stale opakovať ten cvičebny plna na 12 tyždnov alebo je aj nejaky cvičebny plan na 13 tyždeň a tak dalej. dakujem velmi pekne vopred

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj moc hezký článek.Myslíš , že by vadilo kdybych běhala jiné dny a přeházela si dny cvičení ? Předem děkuju za odpověd´ :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, můžu se zeptat co je to to TRX? Připadám si jak blbka :/ :D

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, díky moc za tip, Kaylu jsem doteď neznala...

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, díky moc za tip, Kaylu jsem doteď neznala...

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj chcela by som sa spytat ja mam 2 knizky, jedna je presne taka aku mas ty a v tej druhej je rozpisany kazdy jeden den v tyzdni a tiez je na 12 tyzdnov. Nevies aky je v tom rozdiel. Dakujem

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj holky, mám dotaz. Já jedno kolo za 7 minut nestíhám, vy jo?

    OdpovědětVymazat
  25. Ahojte baby :) Ja by som sa vás len chcela spýtať či tieto veci cvičíte doma alebo vo fitku ;) Ja chodím pravidelne do fitka ale neviem si zrovna predstaviť, že by som tam niečo podobné robila.
    Ďakujem za info :) a pekný deň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na fitko jsem moc chudý student a Kayla se naštěstí dá úplně v pohodě cvičit doma, protože ti stačí švihadlo, činky/závaží, lavice (= jakkýkoliv nábytek kde si můžeš lehnout) popř. stepper což jsou věci které finančně vyjdou levněji než permice do fitka, která se musí neustále obnovovat. Navíc jak píšeš, sama si sebe nedokážu představit, že bych tohle cvičila před někým, potřebuju na to svůj klid, bohatě mi stačí když na mě civí lidi když jdu ven běhat.

      Vymazat
  26. Skvělé!!! Děkuji moc jsi mi pomohla :)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, myslíte, že můžu Kaylu cvičit 4 měsíce po porodu?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)