úterý 7. října 2014

Běžecká KPZ

Vysoce umělecká fotka s podzimním zátiším :D


Pamatujete si na tábory? Vždycky jsme si s sebou museli vzít "kápézetku". V krabičce poslední záchrany byly většinou sirky, šitíčko, svíčka a drobné. A taky křída (nechápu proč?) atd. Já, malý obřík, jsem tehdy v té své měla určitě kokina, abych přežila, kdyby něco. To dá rozum! Dnes bych vám ale chtěla ukázat "kápézetku" běžeckou. V tomhle případě je to spíš krabice a brát si ji s sebou, když jdete běhat, je úplný nesmysl, to vím. Ale krabička poslední záchrany to je, protože věci, které v ní mám, mi vždycky pomůžou. I když až po běhu. Nebo před ním. (A navíc je hezky podzimní a to se teď hodí.)

Almiral gel
Běžecká zranění se mi zatím vyhýbají a doufám, že i dlouho budou, ale zánět achillovky mně neminul. Asi před dvěma lety mě začal bolet kotník (tehdy jsem ještě nevěděla, že nějakou achillovku mám). Běhala jsem přes bolest (Aneto, Aneto...), ale po dvou týdnech mi noha nabobtnala do obrovských rozměrů, takže mě neminula návštěva ortopeda. Ten se zhrozil (a v duchu si asi říkal, že nejsem normální, když s tímhle běhám) a vzhledem k tomu, že jsem kojila, mi nemohl napsat žádné léky. A tak mi napsal Almiral gel. Od té doby jsme nejlepší kamarádi a byla to láska na první namazání. Je to neuvěřitelné, ale po dvou dnech mazání mi noha splaskla a bolela už jen minimálně. Dva týdny klidového režimu jsem samozřejmě nevydržela, vyběhla jsem po týdnu a šlo to. Od té doby, kdykoliv cítím achillovku, namažu tímhle zázrakem a do rána mám pokoj. Není to bio a ani eko a vzhledem k tomu, jak rychle a účinně to funguje, v tom asi budou samé dobré věci :D ale funguje a já na něj nedám dopustit.
Z příbalového letáku se dozvíte toto: ALMIRAL GEL potlačuje bolest, otok a zánět a snižuje bolestivost při pohybu po poranění měkkých tkání, např. u poúrazových zánětů šlach, vazů, svalů a kloubů, způsobených např. podvrtnutím, vymknutím a pohmožděním, a u bolesti zad (poranění utrpěná při sportu). 
Stojí dvě stovky a stačí tenká vrstva, takže vydrží dlouho. Všem sportovcům s podobnými problémy určitě doporučuji.

Magnézko
A v lékarně ještě chvíli zůstaneme. Magnesium (hořčík) asi nemusím nikomu dlouze předtsavovat. Je dobré pro správnou činnost svalů, snižuje krevní tlak, pomáhá proti únavě a zlepšuje paměť. Já beru jednu tabletu každé ráno a nebo když mě bolí hlava a nebo taky když mám křeče. Pokud jste běžec a trpíte na křeče, doporučuji ho brát pravidelně. Jo a je dobré na nervy (zdravím matky na mateřské :D). Magnex podle mě v poměru cena/obsah magnézka vychází nejlépe. Hořčík můžete ale doplňovat také z přírodních zdrojů (což je určitě lepší než pilule). Je obsažen například v luštěninách, listové zelenině a mandlích (mňam!).

Sněhurka
Na rozbolavělé uběhané tělo je nejlepší SněhurkaSněhurka s chladivým efektem je výborná na bolavé klouby a svaly. Když mě po delším běhu bolí kolena, namažu si je a do rána jsem fit. Pokud ji budete používat na kotníky nebo zápěstí, je dobré místo namazat a udělat zábal přes noc. Takže šup teplou ponožku nebo obvaz. To ale určitě nedělejte se Sněhurkou hřejivou, tu používá Lukáš na bolavá záda a je také výborná při menstruačních potížích. Ale pozor, namažte opravdu jen tenkou vrstvu, jinak pekelně palí!

Kompresní podkolenky z Lidlu
Kompresky mám teprve chvíli, ale jsem z nich nadšená. Je možné, že je to placebo, protože jsem lehce ovlivnitelná a všemu hned věřím :D ale když si je před během natáhnu, cítím příjemný tlak a nohu mám staženou, ale přitom jako v papučce. Po doběhu mě nohy bolí o hodně míň a další den je necítím vůbec (myslím bolest, ne nohy, to by bylo blbý :D). Za stovku super! Přemýšlím, co by se mnou udělaly třeba tyhle krásky za desetkrát vyšší cenu? Na instagramu mi jedna slečna psala, že kompresky používá i při dlouhých letech. Takže další využití pro cestovatele.

Papírové kapesníčky

Při běhu potřebuju smrkat. Teď v chladnějším počasí ještě častěji než obvykle. A proto mám vždycky v kapse kapesníčky. Dají se použít i na jiné, neméně důležité, činnosti, ale to se mi zatím "nepoštěstilo" :D ale třeba naše Bežkyňa o tom ví své. Takže na kapesníčky nezapomínat a čím infantilnější (a trapnější), tím líp!

Banán :D
To by jste nepoznali, že? Ale nemohla jsem ho sem nedát. Před během i po běhu nejlepší dobíječ energie. Co víc dodat?

Vlastní fotku bohužel nemám, zásoby zmizely :D ale už jsou na cestě nové :-)
Datle jsem objevíla díky panu Škorpilovi a od té doby na ně nedám dopustit. Když jsem před půlmaratonem studovala, čim nejlépe během závodu dobít energii, našla jsem na Běžecké škole článek o datlích a bylo vymalováno. Nechtěla jsem žádně chemické nesmysly a banán by se mi asi do kapsy strkal těžko :D datle obsahují prospěšné sacharidy, vlákninu, minerály a vitamín B. Pár datlí se v pohodě vleze i do pidi kapsičky na běžeckých kalhotách, takže na delší výběhy ideální. Také si je můžete dát před během a nebo po něm, zase výborně doplní cukry a energii. Jsou docela suché, takže pokud je plánujete vzít na půlmaraton nebo maraton, snězte je těsně před občerstvovací stanicí, ať je můžete hned zapít. (Dělám, jak kdybych někdy na nějakém závodě byla, že :D) 

Dejte mi vědět, jaké jsou vaše vychytávky a co by určitě nesmělo chybět ve vaší KPZ, ať už běžecké nebo té táborové.

Mateřské okénko

Kája se naučil krásně říkat "Dobrý den" a tak teď chodíme na procházky a zdravíme a zdravíme. Každého, kdo projde okolo. Včera začal řešit, že kluci mají ferdu a co teda mají holky, pipinku, že? A Lola (náš pes) má taky pipinku a všechny paní ji taky mají. A tak na dnešní procházce zaperlil. "Dobrý den, taky máš pipinku, žeee? Lola taky má, aji maminka!" :D a tak my si tady žijem :-)

Mějte se krásně

Aneta





SHARE:

3 komentáře

  1. Ty bys měla infantilní kapesníčky s prasátkem, i kdybys neměla děti! :-* Sáček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sáčku, Ty mě máš přečtenou! Jako by to byl týden od našeho posledního rande, ne dva roky!

      Vymazat
  2. Pěkný článek =D kapesníčky nosím také, protože i když rýmu nemám, tak jakmile se rozeběhnu, teče mi z nosu jako nikdy =D někdy si říkám, že je to znamení. Ty kompresní fusky z Lidlu mám také a nějak mě neohromily, ale je pravda, že jsem jim dala šanci zatím jen jednou, tak je asi ještě zkusím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig