pondělí 8. září 2014

Jak jím?



Jak už jsem psala v jednom z minulých článků - jídlo je základ a bez správné stravy nikdy nedosáhneme svého vysněného cíle. Nejsem výživový poradce, nemám načtené hromady knih a nikdy jsem si nepočítala kalorie. To, že na mě tenhle způsob fungoval, neznamená, že bude fungovat i na vaše tělo. A hlavně netvrdím, že tohle je nejlepší správná cesta. Pár z vás mi ale psalo, že by vás moje stravovací návyky a jídelníčky zajímaly, tak jsem tu s článkem :-)
Nejdůležitější věc je ale chtít! Opravdu tu změnu chtít a být rozhodnutí udělat pro to všechno. Změnit se. Změnit svůj denní režim, svoje nákupy a vaření, ale hlavně svoje myšlení. Když jsem po porodu začínala s hubnutím, neměla jsem ani páru o zdravé stravě. Jediné, co jsem měla zažité (asi jako spousta lidí), že je to nutné zlo pro zhubnutí. Dieta. Nepochutnám si. Chyba! Tohle je životní styl, vymažte si z hlavy dietu (ať už Dukanovu nebo tu ananasovou, čočkovou, banánovou atd. z Blesku pro ženy), protože dokud to budete brát jako dietu, nebude to fungovat. Děláte to pro svoje tělo, nejen pro to, aby bylo hezké a štíhlé, ale hlavně proto, aby bylo zdravé. a ono se vám odvděčí. Po pár měsících zdravé stravy jsem byla jako vyměněná, měla jsem nekonečné množství energie, nebyla ospalá, měla dobrou náladu a hlavně jsem si pochutnávala. Zdravá strava má nespočet variant, potravin a receptů. Stačí si jen najít ten svůj styl a už nikdy nebudete chtít svoje tělo zaplácávat Mekáčem nebo smažákem. To, že vám nechutná pohanka nebo arašídové máslo (to nejde, ne?), neznamená, že vám nebude chutnat ovesná kaše nebo kuskus. Bulgur. Tofu. A zelenina? Té můžete sníst kila.




Zdroj: Tumblr

Poradím vám jednu věc. Nekupujte nezdravé věci a nemějte je doma v šuplíku. Já mám (asi jako každý člověk) taky občas slabou chvilku. Mám ráda chipsy. Ujedla bych se jich. Miluju je. Minimálně jednou týdně večer na ně dostanu chuť a vím, že kdyby byly doma, snědla bych je. Proto doma nejsou. Udělejte to stejně tak s čokoládou, tyčinkami a všemi věcmi, na kterých si ujíždíte. Arašídové máslo se nepočítá, do toho zabořím lžičku bez výčitek :-) Pokud máte na něco chuť, dejte si hrst ořechů (rovnou do sebe dostanete zdravé tuky) nebo jablko. Já vím já vím, to se lehce řekne, ale v tomhle vám nepomůže nikdo. Je to opravdu jen na vás. Motivujte sami sebe. Když budete chtít hřešit, běžte se mrknout do zrcadla a zeptejte se sami sebe, jestli se vám to, co tam vidíte, líbí. Prohlížejte si ve slabých chvilkách motivační fotky třeba na instagramu (tam mě mimochodem najdete jako @adlamaton) nebo si čtěte svoje oblíbené fitness blogy. Nebo si běžte zaběhat a to je vlastně úplně ta nejlepší varianta, kterou můžete udělat. Nedáte si kokino a ještě si zasportujete :-)
V mých začátcích jsem se hodně inspirovala u Nikki (www.mojetelo.blogspot.cz) a u Monči (www.fitnessgirl-lifestyle.blogspot.com). Její nedělní pravidelná rubrika o jídle mě strašně moc baví. Věděla jsem základy. Dopoledne sacharidy a odpoledne bílkoviny a tuky. Do začátku podle mě nic víc nepotřebujete.
Další důležitá věc je pro mě pitný režim. Piju hodně. Vodu z kohoutku (nebo momentálně burčáček). Vypiju kolem tří litrů denně, někdy i víc. Zastávám názor, že hlad je převlečená žízeň a někde jsem dokonce četla, že první příznak dehydratace je hlad. Takže pijte. Postavte si velký hrnek do kuchyně a vždycky když půjdete kolem, vypijte ho a napusťte znovu. Mějte u sebe pořád láhev vody. Aby vás to bavilo, můžete si koupit nějakou pěknou, ze které to půjde samo. Pokud nemáte rádi vodu, zkuste si do ní přidat nějaké ovoce nebo mátu. Nebo si vařte zelený čaj. Ale hlavně pijte!




Jak tedy jím já?

Snídám nejčastěji ovesnou kaši (ooo jak překvapivé) a nedivím se vám, pokud jste teď obrátili oči v sloup, protože vím, že je jí poslední dobou všude plno a není to nic originálního. Ale je to klasika, která neomrzí a je plná energie, takže díky ní nemám hlad až do oběda a navíc je TAK dobrá. Používám jemně mleté vločky z Lidlu (cena super a kvalita taky), dám jich do hrnce asi 60 g, přiliju mléko (mám ráda mandlové a kokosové, ale vzhledem k ceně si je dopřávám jen občas) a přidám med, javorový nebo agávový sirup a přivedu k varu. Potom zeslabím a čekám, až kaše hodně zhoustne a přidám ještě trochu mléka. Je potom ještě nadýchynější a ještě lepší. Na kaši pak v misce přidám ovoce (nejradši mám banán nebo mražené maliny) a nikdy nesmí chybět arašídové máslo. Kaši si můžete udělat asi tak na milion způsobů, pokud vám nechutná s banánem, zkuste jiné ovoce. Můžete si udělat taky kaši čokoládovou, když přidáte kvalitní holandské kakao. Já jsem si v poslední době oblíbila chia semínka. Dejte si tam prostě to co máte rádi, věřím, že nebudete zklamaní. A pokud se vám kaše nechce vařit, dejte si do lednice večer misku vloček s mlékem. Do rána vločky mléko vcucnou a ráno jen ohřejete v mikrovlnce, přidáte ovoce a máte hotovo. Ale na tu poctivě uvařenou nic nemá. A poslední snídaňový tip ode mě. Toustík s arašídovým máslem a navrch buď banán pokrájený na kolečka a nebo ještě líp, jahodová marmeláda od babičky (je to bio? Je! :D)

Svačím většinou jen odpoledne a to klasiku, tvaroh s ořechy a třeba s ovocem. Pořád dokola a pořád mi to chutná. Když mám dopoledne chuť nebo snídám brzy a vím, že bych měla před obědem hlad, dám si kefír, ten nízkotučný. Nejradši bych ho pila třikrát denně.


Na oběd mívám většinou kuskus (říkala jsem už, že dnes se tady žádných závratných novinek nedočkáte?) nebo bulgur. Nejsem moc masová, takže si ho dávám se zeleninou a třeba s mozzarelou nebo se syrovátkovým sýrem z Lidlu. Vařím (dá se to nazvat vařením?) si tohle pro sebe a zároveň ještě chystám oběd klukům. Když jim dělám něco co mám ráda, dám si to s nimi, ale oni by si se mnou asi na kuskusu nepochutnali. Nejdůležitější pro mě je, aby to bylo rychlé a snadné. A to ta moje mistrovská díla s kuskusem splňují! :-)

Večeře - opět žádná převratná informace :-) zelenina, sýry, šunka a k tomu knäckebroty (nejradši mám značku WASA, mají třeba v Albertu). Někdy si udělám vajíčka. Někdy dojím zbytek od oběda. A když mám den na nic, tak si dám místo večeře arašídové máslo (z toho si ale příklad neberte). Za mě je chuťově nejlepší Skippy (taky v Albertu), má i vysoký podíl ořechů (90%) a hned v závěsu za nim Peo (Kaufland za 30 Kč a Globus za 60 Kč, chápe to někdo?), o trošku horší chuť, ale vysoký podíl arašídů (91%).



Je mi jasné, že většina z vás tohle všechno věděla už dávno, ale třeba se aspoň někdo něco přiučil a nebo to někomu jinému dodalo chuť začít zase znovu (a tentokrát naposled) se svou změnou života (nezmění se vám totiž jen životní styl, ale prostě celý život), fandím vám, moc!




Na závěr bych ještě chtěla říct, že mi s hubnutím a zmíněným dobíjením energie hodně pomohl zelený ječmen a chlorella. Chystám o těchto mých kamarádech článek. Máte někdo zkušenost?

Mějte krásný začátek týdne :-)

Aneta

PS: Jo a jinak jsem úplně normální smrtelník a když už teď nejsem v redukci, tak si dám ráda občas pizzu nebo zákusek. Nebo vychlazenou plzničku. A nebo bramborák. To jen pro upřesnění, protože můj drahý mi včera vyhrožoval, že mě vyfotí při jezení oplatku a dá fotku
na blog :D 
SHARE:

7 komentářů

  1. Lépe bych to neshrnula, opravdu fajn článek pro začátečníky :)) asi sem pošlu mamku, aby viděla, že nejsem jediná, kdo tvrdí, že diety jsou k prdu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, děkuju moc :-) taky mi připadá, že to radím pořád dokola všem, kteří se mě ptají jak zhubnout...ale nikdy nikdo neposlechne! :D

      Vymazat
  2. Skvělý blog :-) Těším se na další fajn počteníčko ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju, jsem rada, ze se Vam tady libi :-)

      Vymazat
  3. Zdravím! Chtěla jsem se zeptat, jak vydržíš celé odpoledne bez jídla?? Snad nevadí, že Ti tykám ;) jinak máš super blog!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, nerozumim otazce :) svacim mezi obedem a veceri, je to v clanku :)

      Vymazat
    2. Omlouvám se, moje chyba ;), tak dopoledne? :D

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! :-)

© RUN HEART. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig