Pages

pondělí 12. června 2017

Jak teď cvičím? - kniha od Sarah a program od Zuzky Light

Poslední dva týdny jsem se zase naplno ponořila do domácího cvičení. S hlídáním kluků je to pořád stejně těžké (pracující prarodiče) a mně se prostě nedařilo sladit dojíždění na tréninky s rodinou a prací. Štvalo mě, že musím polovinu domluvených tréninků rušit a nemůžu tím pádem jet naplno. Nakonec jsem z toho věčnýho organizování přejezdů, hlídání a převážení byla tak otrávená, že jsem se rozhodla to zase rozjet doma. Tentokrát to ale chtělo posunout někam dál, protože najet na něco, co jsem dělala předtím, by byl krok zpět. A tak jsem se rozhodla, že si koupím čerstvý Sweat it to shred it e-book od Sarah. O téhle australance jsem vám psala už v některém z přechozích článků. Youtuberka, která cvičí, jí zdravě a je strašně moc nakopaná pozitivní energií. Mně většinou tihle sluníčkoví lidi lezou tak trochu na nervy, ale u Sarah je to tak přirozený, že mi to vůbec nevadí. Líbí se mi, že se řídí zdravým rozumem. Ať už ve stravě nebo trénincích. Z jejích videí mi bylo jasné, že bude celý tréninkový plán postaven na cvičení s vlastní vahou a proto jsem neváhala ani chvilku. E-kniha stojí něco málo přes 1000 Kč a najdete v ní tréninkový plán na osm týdnů, který je sestaven ze základních bodyweight cviků od dřepů až po kliky. Ale nebojte se, že by vám přišly po nějaké době tréninky stereotypní, Sarah si totiž pohrála s těmito základními cviky a upravila si je do různých modifikací a kombinací. První dva týdny cvičíte třikrát týdně, o víkendu máte doporučenou aktivitu podle svého gusta (běh, plavání, turistika) a s každým dalším týdnem se intenzita i frekvence tréninků navyšuje. Tréninky jsou formou HIIT a jsou většinou krátké a hodně (hodně!) intenzivní. Já mám za sebou teprve dva týdny a musím říct, že jsem z náročnosti trochu překvapená. Před úplně prvním tréninkem jsem si říkala, že to asi ze začátku bude spíš takové polechtání a dám si ho jako doplněk k běhu. Šeredně jsem se spletla. Během těch pár minut jsem byla úplně slitá a zadek mě bolel ještě následující tří dny. Strašně se mi líbí, jak to má Sarah celé vymyšlené, pěkně to odsýpá, pokaždé vás bolí něco jiného a vždycky je to peklo i na kondici. Rozhodně bych tenhle e-book doporučila spíš pokročilým z vás (oproti BBG od Kayly Itsines je to fakt hodně náročný!), ale pokud jste začátečníci a nebojíte se toho, klidně do toho jděte. Jen si upravíte počty a nebo pojedete jednodušší modifikace cviků. Navíc Sarah společně s knihou pustila do světa i timer aplikaci přímo k jejímu programu. V knize jsou čtyři typy tréninků a každý je intervalově postaven jinak. V jednom jedete 30 sekund práce a v dalším třeba minutu. Nastavovat to na stopkách nebo v interval timeru by byla pěkná pruda a ztráta času, takhle si jen vyberete trénink, který pojedete a časy už neřešíte. Paráda! :-)


Protože jsem ale zvyklá cvičit každý den a nechtěla jsem tenhle tréninkový plán kombinovat jen s během, přidala jsem si do rozpisu ještě nový program na zadek od Zuzky Light - Bikini Butt Lift Program (www.zuzkalight.com). Pro zapojení do programu musíte byt členy ZGYMu, protože je sestaven jen z workoutů od Z. Cvičíte každý den, ale je to opět smysluplně postavené a když si jeden den odpálíte nohy tak, že ani nemůžete dojít po schodech do sklepa (#truestory), nemusíte se bát, že se další den pojede zase zadek. Mám odcvičený první týden a vypadalo to asi takto:

Pondělí: Zadek a přední strana stehen - smrt. Kettlebell, guma, hodně dřepů a hodně potu.
Úterý: Krátká, ale vydatná desetiminutovka na břicho. Neustále mě překvapuje, že se můžu během deseti minut tak strašně zpotit.
Středa: Stretch&Tone - program od Zuzky, který klame názvem. Není to žádné uválené protahování, ale pěkná dřina, u které mi málem upadly ruce.
Čtvrtek: Zase zadek a zase kettlebell. 16 kg. Fuj.
Pátek: 15 Minute Fat Burn je jeden z mých "nejoblíbenějších" od Zuzky. Jedete různé cardio cviky, každou celou minutu jeden. Hrůza. Pot. Bolest.
Sobota: Třetí peklo s kettlebellem.
Neděle: Power jóga, ale jako relax mi to moc nepřišlo :D


Taky se snažím alespoň třikrát týdně vyběhnout, trénovat ty proklatý dvojskoky a stojky, cvičit jógu a víc se protahovat, používat foam roller atd., ale občas se místo toho snažení vyvalím s klukama na sluníčko na deku, stavím lego, jím třešně a je mi všechno jedno.
Každopádně tohle je přesně ta změna, kterou jsem potřebovala. Těším se na každej trénink, je to náročný, pestrý, různorodý a věřím, že to dokončím tak, jak jsem si naplánovala. A pak se třeba pochlubím s fotkama. Pokud bude čím :-)

Mějte krásný začátek týdne.

A.

čtvrtek 4. května 2017

Na tohle koukni! - jeden český dokument a dva skvělé seriály

Dnes si na chvilku odpočineme od běhání a sportu, mám pro vás totiž další nálož materiálu na dlouhé "podzimní" večery. I když doufám, že brzo vyměníme seriály za terasu :-)

13 Reasons Why

Po dlouhé době jsem objevila dva seriály, od kterých se jaksi nešlo odtrhnout. Dokonce i knížky šly tak trochu stranou, ale už to pomalu napravuju, nebojte :-) Prvním z nich je seriál z produkce Netflixu (ten asi nikdy nezklame) - 13 Reasons Why. Celý příběh začíná sebevraždou mladé dívky. Hannah si podřeže žíly a nikdo neví proč. Před smrtí ale natočila na kazety 13 příběhů, které ji k sebevraždě dovedly. Začíná to nevinně a vy si říkáte, že to bylo mladý trdlo, který udělalo tímhle krokem velkou chybu. S další a další kazetou ale zíráte s pusou dokořán a ve finále se vůbec nedivíte, že se rozhodla zabít. Šikana na střední škole, zesměšňování, alkohol, znásilnění, násilí, drogy. Šílenej koktejl hnusu. Hannah nastavuje zrcadlo společnosti a dělá to zatraceně dobře. Seriál je natočený podle knihy, která byla vydána už před deseti lety, od té doby se podle mě šikana "díky" sociálním sítím posunula o další level a já se děsím toho, co se bude dít, až budou na střední moje děti.


Big Little Lies

Další seriál, který vám dnes doporučím, je také natočen podle knižní předlohy. O knize Sedmilhářky jsem před rokem slyšela celkem dost, ale moc mě nelákala. A je to možná dobře, protože o to víc jsem si užila to napětí u seriálu a vůbec netušila, kdo vlastně nakonec zemře. A jestli vůbec někdo. Skvělej příběh, dokonalej soundtrack (moje momentální posedlost při běhání) a úžasný herecký obsazení (Reese a Nicole jsou naprosto boží). Příběh o tom, že nic není tak dokonalé, jak se na první pohled zdá a že každej z nás má svoje tajemství. Někdy děsivý a jindy ještě víc. Koukněte na to :-)


Doktoři

Český dokument, který sleduje profesní i soukromý život třech špičkových českých doktorů. Plastická chirurgie, kardiochirurgie a neurochirurgie. Na dokument jsem se dívala přes iVysílání České televize a těšila jsem se na každý další díl. Obdivuju jejich práci, to, jak jsou strašně chytří a taky sví. Celou dobu jsem se mlátila do hlavy, že jsem tu medicínu tehdy alespoň nezkusila :D



Na co koukáte vy? A kdo se taky těší na novou řadu Peaky Blinders? :-)

A.




středa 3. května 2017

Apple Watch Series 2 - stojí za to? A co umí?

Dlouho jsem vám slibovala recenzi na Apple Watch 2, tak hurá na ni. Hned na začátku musím říct, že jsem Apple člověk a všechny jejich produkty mi absolutně vyhovují. Nikdy jsem neměla problém ani s telefonem, ani s iPodem nebo počítačem. Ze všech stran slyším, že se u značky Apple platí jen za to jabko, ale věřte mi, že to není pravda. Jejich věci jsou kvalitní, promakané, jednoduché na ovládání a hlavně vydrží. Když mi kamarádka řekla, že by nikdy nedala za telefon tolik peněz a potom si každého půl roku kupovala nový telefon po pěti tisících, zatímco já jsem ten svůj měla několik let v kuse, jen se mi potvrdilo, že u těchto věcí se investice vyplatí. S Apple Watch to ale bylo jinak. Měla jsem sporttester Garmin a na Vánoce jsem od mamky dostala Fitbit Charge 2, takže jsem byla spokojená a moje touha po AW byla fuč. Ano, pořád se mi líbily, ale nepotřebovala jsem je. Asi měsíc po Vánocích, kdy jsem celou dobu vehementně testovala Fitbit, přišlo opožděné překvapení k narozeninám. Apple Watch. A já se beznadějně zamilovala. Od designu až po funkce a vychytávky - jsou skvělé ve všech ohledech. A co tedy všechno umí? Pojďme na to :-)


úterý 2. května 2017

TRAIN HEART - kemp v Karlově a Změň se! projekt

Jsem tady s dalším článkem o mém TRAIN HEART miminku. Tohle téma vás hodně zajímá a tak jsem se rozhodla sepsat pár slov o našem sportovním kempu a nových projektech, které jsem okolo TH rozjela, takže se připravte na další článek-doják o tom, jak Aneta ke štěstí přišla a dělá práci, kterou miluje :-)

pátek 28. dubna 2017

Kongres funkčního pohybu v IQ Akademii

Minulou sobotu jsem strávila v Praze na 12. kongresu funkčního pohybu a konečně jsem se dostala k sepsání článku. IQ pohyb jsem registrovala už delší dobu, nejvíc mě lákal jejich seminář o CORE, protože jsem na něj četla samé pozitivní recenze a hlavně proto, že CORE je prostě základ a informací o něm není nikdy dost. Navíc spousta trenérů, kteří tenhle seminář absolvovali, tvrdí, že to bylo velké prozření a už by nikdy nešli na kurz jinam. Na kongresu jsem potkala hromadu lidí, kteří mi říkali to samé. "Jak jednou poznáš IQ Akademii, styl výuky a jejich zapálení, zapíšeš se hned na všechny semináře, které pořádají." "Po prvním semináři v IQ jsem zjistila, že dělám půlku věcí špatně." "Začátek v IQ je krutý, protože Ti připadá, že všechno, co ses doposud o sportu naučila, bylo k ničemu a zjistíš, že to vlastně chceš dělat jinak. Naštěstí Ti přesně s tímhle pomůžou." A všechno to byla pravda. Stačil mi jeden jediný den k tomu, abych si to tam zamilovala. V IQ to dělají jinak. S nadšením, soustředěním, zápalem. S úsměvem a hlavně - ne pro sebe, ale pro nás. Chtějí nás naučit, jak správně cvičit. Jak zapojovat správné svalové skupiny, jak cvik provádět, prostě jak na chytrý pohyb, který našemu tělu nebude ubližovat. Pořádají kurzy pro instruktory - od jógy až po fitness, ale také jednodenní semináře, které se věnují pohybovému aparátu, běhu, kruhovým tréninkům atd. Opravdu je toho u nich na výběr strašně moc a každý si tam najde to své. Nevěnují se jen trenérům, ale i veřejnosti, takže si k nim můžete klidně zajít na hodinu pilates, jógy atd. Bydlet v Praze, jsem tam pečená vařená.
Takový krásný trička jsme dostali. A taky trenky! :D

pondělí 24. dubna 2017

Cvičíme doma III. - Jóga, která vás "zničí"

V poslední době cvičím doma míň než dřív, ale přesto se domácích tréninků nevzdám. Pořád si stojím za tím, že je to nejjednodušší a nejlevnější varianta, jak začít. I když máte děti, nemáte auto, nestíháte lekce kvůli času atd. atd., doma to jde vždycky. Obujete tenisky, pustíte YouTube a za půl hodinky máte po tréninku. A nemusíte se před nikým stydět! :D
Asi už víte, že jsem před pěti lety začínala klasikou s Jillian Michaels a postupně projela všechny její programy, následoval Shaun T, Zuzka (článek o její internetové tělocvičně TADY) a snad všechny známé YT cvičící kanály. O nich chystám jeden souhrnný článek, ale ten počká, protože dnes bych vám chtěla dát tip na jeden kanál, který mě moc příjemně překvapil a úplně zničil - BOHO BEAUTIFUL.


Krásný, mladý pár, který natáčí videa ze svého života a cvičí na YT (nejen) jógu. Říkám si: "Je to boho. To bude takový krásně hipísácký, barevný a vyklidněný. I ta holka působí jemňounce a strašně mile. Protahování flákám a aspoň zkusím něco novýho." Pustila jsem si pár videí a fakt se mi to zalíbilo. Celé to působilo takovým křehkým a čistým dojmem, sršela z toho pohoda, krása a ladnost. A tak jsem jednoho dne večer vytáhla podložku, převlíkla se do legín a pustila si TOHLE video. Weight loss se vždycky hodí, i když jsem si úplně nedokázala představit, že bych se o dvacetiminutové jógy mohla zpotit...haha, zpotila! A jak! A jak to bolelo? A jak MOC to bolelo následující den? Vím, že je jóga náročná, obdivuju všechny, kdo zvládají ty (pro mě) krkolomné pozice hlavou dolů a taky vím, že ke krásné postavě se dá dojít i po téhle pomalé a klidné cestě a ani člověk nemusí házet nad hlavu desítky kilo, ale tohle? Tohle mě fakt překvapilo. Připadala jsem si jako začátečník, který nikdy v životě necvičil a nemá v těle jediný funkční sval. Ráno mě bolelo břicho, střed, zadek, nohy i ramena. A byl to skvělej pocit. Od té doby jejich videa zařazuju několikrát týdně a rozhodně je doporučuju všema deseti. Najdete tam jógu pro začátečníky i pro pokročilé, pilates, HIIT tréninky na všechny partie a nudit se nebudete vážně ani minutu! :-)


Dejte mi vědět, jestli BOHO BEAUTIFUL znáte a podle koho doma cvičíte vy :-)

A.

neděle 23. dubna 2017

Běhání - jak nepolevit? + soutěž

V posledním běžeckém článku jsem vám psala o mých tipech pro začátečníky. Spoustu z vás vyběhlo a podle toho, co mi píšete, běháte doteď. A všichni se shodneme na jedné věci - nejhorší jsou začátky! Jenže krize přijdou i po tom, co si běh zamilujete. Občas budete celí bolaví, unavení, přetrénovaní, možná přijde nějaké zranění, nedostatek času nebo vám to prostě a jednoduše začne lézt krkem. To je úplně normální a existuje jen jedna rada - pauza :-) Dejte si pár dnů/týdnů pauzu a uvidíte sami, že vám běhání začne chybět. Já jsem většinou po nějaké kratší přestávce strašně natěšená a namotivovaná a pravidelně si zaběhnu osobák. Takže se toho vůbec nebojte, nic vám neuteče. Doslova :-)