Pages

pondělí 6. června 2016

#spagetavari 1. díl

V minulém článku jsem psala něco málo o tom, jak se momentálně stravuju a slíbila jsem vám malé fotoreporty z mého talíře. V telefonu se mi nasbíralo pár fotek z minulého týdne, tak vám je dneska ukážu :-) Všechna jídla jsou super rychlá a jednoduchá, to je moje motto, kterým se řídím. V kuchyni chci strávit co nejmíň času, ale zároveň si ráda pochutnám. Celý uplynulý týden jsem jedla "low-carb", to už jste mohli zaregistrovat na facebooku nebo instagramu. Low-carb je v uvozovkách, protože jsem se tímhle režimem fakt jen inspirovala u Zuzky Light. Ona jí maximálně 50 g sacharidů denně a to není nic pro mě. Nezkoušela jsem to, ale jsem si 100% jistá, že bych byla nejprotivnější člověk na světě a možná by to skončilo rozvodem :D Nic nepočítám, takže vůbec netuším, kolik gramů sacharidů jím a ani nevím, jaký mám denní příjem kalorií. Jedu prostě pocitově a hlídám si jen to, abych měla sacharidy hlavně na snídani a abych měla dostatek bílkovin a zdravých tuků během dne. Tak nějak chápu low-carb já - "nahradit" sacharidy právě zbývajícími dvěma makroživinami. Musím říct, že jsem zatím nadšená a ani se mi nechce věřit tomu, jak moc mi to sedí. Jím většinou čtyřikrát denně - snídani, oběd, svačinu  a večeři. Když mám dopoledne hlad, dám si něco malého, ale většinou mi stačí velká snídaně a vydržím v pohodě až do oběda. Mám energie na rozdávání, všímá si toho i moje okolí a L je v šoku, protože prý netušil, že můžu být ještě víc hyperaktivní a rozlítaná :D Líp spím, líp se mi vstává, nemám odpolední propady energie, nejsem náladová, je mi vážně fajn. Jsem strašně zvědavá, jak na tom budu po měsíci, ale zatím nemám k tomuhle režimu jedinou výtku. A v neposlední řadě musím podotknout, že i tělo se mění. Je to sice jenom týden a já jsem se předtím ani nevážila ani neměřila, ale zrcadlo a džíny nelžou, takže další (velké a významné :D) plus. Dnes jsem si taky konečně po šesti týdnech zacvičila power jógu v ZGYM a v kombinaci se skvělým obědem (caprese s uzeným tuňákem) jsem prostě na (obřím, růžovým) obláčku :-)

Pstruh pečený na másle. Dávám do něj sůl, rozmarýn a citron. K tomu salát s balsamicem, které cpu na veškerou zeleninu :-)

pátek 3. června 2016

Dokonalá kuchařka Z fitka do kuchyně - speciál + soutěž

Fitshaker. Projekt, který rozjeli manželé, milující pohyb a zdravou stravu. Na jejich webu s nimi můžete cvičit (jak říkají oni sami - fitko bez dveří, přístupné 24 hodin denně a spousta typů tréninků k tomu), nechat si poradit ohledně výživy, najít ztracenou motivaci a plno dalších věcí. V úvodu této kuchařky si můžete přečíst příběh o tom, jak to vlastně celé začalo a já musím říct, že mě úplně dostal. Jako bych viděla sebe. Lucia (zakladatelka) popisuje, jak se dostala k pohybu a k trénování. Píše o tom, jak se bála si udělat kurz na zumbu, protože byla stydlivá a měla pár kilo navíc. Popisuje taky prvních pár lekcí, které byly úplný propadák a skoro nikdo na ně nepřišel. Se vším jí pomáhal manžel (tehdejší přítel) a dokonce ji popostrčil k tomu, aby s trénováním vůbec začala. Radil jí s marketingem, technikou i s natáčením prvních videí, která měla během chvíle milion shlédnutí na YouTube. Prostě to u nich bylo fakt úplně jako u nás, jen s tím rozdílem, že já jsem nedokázala to co oni a o milionech shlédnutí si můžu nechat jen zdát. Každopádně Lucka začala se stejným cílem jako já. Přivést lidi k pohybu, naučit je milovat sport a dodávat tělu to správné palivo. A daří se jí to teda na jedničku, důkazem je i tahle, v pořadí už čtvrtá, kuchařka, plná zdravých receptů, krásných fotek a skvělých tipů.


úterý 31. května 2016

Dva měsíce bez sportu a jedno skvělé smoothie podle Zuzky Light

Dnes je to přesně pět týdnů od mé operace, kvůli které nemůžu dva měsíce sportovat. Čekají mě tedy ještě tři (pravděpodobně velmi krušné) týdny a řeknu vám, je to vážně hrůza :D Celkově jsem se tohohle výpadku děsila jak čert kříže. V první řadě hlavně kvůli mým tréninkům s holkama. Bála jsem se toho, jak to vezmou a jestli se ke mně po pauze (která naštěstí trvala jen dva týdny) vrátí. Vzaly to úplně skvěle (stejně skvěle, jako berou moje blbý nápady s angličákama v lese, házení pneumatik, skládání básniček atd.) a i když teď nejedu tréninky s nima a ani jim některé cviky nemůžu ukazovat, nemají s tím nejmenší problém. Naštěstí se na cvičení točí kolem třiceti stejných (super) koček, takže už ví, co a jak a když náhodou přijde někdo nový, holky mi ochotně delají figurantky při vysvětlování dřepů, planků a podobných lahůdek. Jsou prostě úžasný a dokazujou mi to pořád a pořád dokola.



Další věc, ze které jsem měla strach, byla samozřejmě absence mých tréninků. Já a dva měsíce bez sportu? Zavřete mě někam do sklepa a nikoho ke mně nepouštějte, protože budu nesnesitelně nesnesitelná. Nakonec to se mnou (snad) není zas tak hrozný a i když jsem trošku (trošku?! Ale no tak Any :D) víc nervózní než obvykle, tak to zvládám celkem dobře. A moje okolí taky. Nebo si aspoň nestěžujou. Každopádně myslím na běh a cvičení asi tak desetkrát do hodiny, zdá se mi o tom, jak se ničím se švihadlem/kettlebelem/TRX a závidím každýmu upocenýmu běžci, kterýho vidím. Je to prostě hnus a doufám, že mě aspoň někteří z vás pochopí. Koncem června ale nazuju tenisky a doufám, že je zase dlouho (nejlíp nikdy) nevyzuju :-) No a poslední věc? Jsem ženská a tak je jasný, že jsem řešila i to, jestli přiberu. Tělo bylo zvyklý na každodenní zátěž a hlavně bylo zvyklý na šílený porce jídla, protože to prostě spálilo. Bylo mi samozřejmě jasný, že během dvou měsíců bez sportu nenakynu do obřích rozměrů, ale i tak mi bylo předem líto, že přijdu o ten náznak břišních svalů nebo o pidi biceps na mých pastelkách. Přišla jsem o oboje a i když možná pořád vypadám jako špageta, teď jsem spíš špageta rozvařená. Nedá se nic dělat, aspoň potom budu mít na čem stavět! :D Nejhorší je, že jsem věděla, co nastane. Kdykoliv jsem totiž vynechala trénink nebo měla rest, byla jsem jak urvaná z řetězu. Šílený chutě, vlčí hlad...asi z nudy. A první tři týdny po operaci se dělo to samý. Nejradši bych snídala a večeřela čipsy, prokládala to oříškovou Linou, do toho tam poslala pár plněných donutů z Lidlu a při představě zdravé večeře se mi zvedal žaludek. A nebo jsem si tu zdravou večeři dala a za hodinu už prasila. Horor. Každý ráno jsem si říkala, že dneska to zlomím a pojedu prostě to, na co jsem zvyklá (80 čistě/20 jez si na co máš chuť). Dařilo se mi to do odpoledne a pak už to jelo. Zlomilo se to až po tom, co jsem omezila sacharidy. Jím je teď většinou jen ke snídani a zbytek dne jsem na tucích a bílkovinách. Takže tak trochu low carb. Psala jsem vám o tom už v minulém článku. Že mě Zuzka Light ve svojí knížce prostě ukecala a i když na tyhle moderní stravovací směry (paleo/raw/vegan) nejsem, teď jsem si řekla, proč to nezkusit. Cvičit nemůžu, postavu udržet potřebuju, takže když mi z toho nebude blbě, ten měsíc vydržím. Je to sice teprve týden, ale zatím jsem fakt nadšená. Jídlo mi chutná, do ničeho se nenutím a nic mi nechybí. Nebudete tomu věřit (ani já tomu nevěřím), ale nechybí mi ani ty moje oblíbený prasárny. Prostě nemám žádný chutě. Ani večer. Jako by se po nich slehla zem! Zázrak! A nebo je to jen v hlavě, což je taky dost možný, ale nekažte mi to! :D Napadlo mě, že bych jednou za týden mohla přidat nějakej článek s fotkama toho, jak teď jím, protože jsou to zatím vážně samý dobroty.

Na závěr mám pro vás "recept" na jedno z nejlepších smoothie, jaký jsem kdy měla. Je podle receptu z knihy od ZL (teď jí tady asi bude plno, tak se připravte), jen jsem si ho trošku pozměnila. A přesně proto vypadá tak brčálově, i když to Zuzčino bylo krásně fialkový. No na chuti mu to neubralo, tak ho zkuste a dejte mi vědět, jak chutnalo. Hlavní část tvoří borůvky, který Zuzka v knize zmiňuje jako jeden z nejlepších druhů ovoce. Spousta vitamínů, dobrý na mozek a milion dalších benefitů, který prostě chceme.



1 šálek mražených borůvek (přidala jsem ještě pár jahod)
1 šálek špenátu
2 lžíce zakysané smetany
1/2 šálku kešu ořechů
1 šálek mandlového mléka
1 odměrka komopného proteinu (v receptu je vanilkový, který nemám)

Rozmixovat a hotovo :-)



Mějte se hezky a kupte si tu knížku, protože je prostě skvělá! :-)

A.

neděle 29. května 2016

Zuzka Light: FIT ZA 15 MINUT DENNĚ - recenze a soutěž o knihu

Zuzka Light. Češka, která se proslavila po celém světě svými tréninkovými videi na YouTube. Její tréninky jsou krátké, intenzivní, náročné a opravdu fungují. Já na ni nedám dopustit a už několik měsíců jsem členem ZGYM, což je Zuzčin web, na který přidává pravidelně videa, tréninkové plány, recepty atd. Členové se vzájemně hecují, soupeří spolu a podporují se. Tuhle stránku jsem vám už jednou doporučovala TADY, tak mrkněte a určitě se přidejte, já nelituju ani jediné koruny :-)
Ale zpět k dnešnímu článku. Ráda bych vám napsala něco málo o Zuzčině nové knize. Když jsem zjistila, že ji chystá, měla jsem strašnou radost a těšila se jak malý děcko. Nezklamala. V knize najdete tréninkový plán na 30 dní, přičemž cvičíte každý den jen 15 minut. Kdo si nenajde denně 15 minut? Já si myslím, že to zvládne každý a jestli vám to přijde málo, tak jste asi se Zuzkou nikdy necvičili, protože ona vás dokáže zničit i během takové chviličky. Už po pár minutách budete umírat a to prostě chceme!


pondělí 16. května 2016

Tři filmy a pár tipů na večerní mlsání

U minulých filmových doporučení jsem vám psala, že toho moc zkouknout nestíhám a návštěva kina je pro mě malý svátek (a stejně se tam nejvíc těším na nachos a popcorn, prostě barbar). Moc se toho od minula nezměnilo a když máme večer chuť se na něco podívat, většinou to vyhraje Arrow nebo Peaky Blinders. Mimochodem PB už mají venku první díl ze třetí série a je to ještě větší pecka než ty dosavadní dvě, takže určitě mrkněte!
Každopádně v dubnu jsem zvládla i to kino, díky vzácné návštěvě z Brna, která toužila zajít na Olgu Hepnarovou. Jsme dvě starý známý černý kroniky, takže jsme si říkaly, že to bude ideální film pro nás a i když se v 99% věcí shodneme (když zrovna nejde o výběr sushi nebo popcornu), tak u filmu to tak nebylo. Karolína to shrnula do věty: "Samý porno a cigarety!" a mně se to naopak celkem líbilo (ne to porno a cigarety). Bylo to tak správně temný a divný, představitelka Olgy to podle mě zahrála úplně dokonale a divně, přesně tak si O. představuju a fakt mi přijde, že ten film vystihl celou tu hrůzu úplně přesně. Co vy? Jste tábor Aneta nebo Karolína?


čtvrtek 12. května 2016

Dubnová pětka

Uff, nový článek po měsíci? Pěkně to lajdám, co? Asi na mě jde jaro, protože nápadů na články mám spoustu, ale prostě vždycky dostane přednost zahrada (letos mám krásný růžový muškáty na oknech, tak doufám, že vydrží zase až do října - to se stane jen pokud se o ně bude starat L :D) nebo zmrzka s klukama nebo prostě cokoliv, co se v zimě dělat nedá. Určitě to chápete.
Dneska jsem tady s oblíbenými věcmi za duben, tak jdeme na to. Od jídla až ke knihám.

1. Legíny Nessi

Začínám u oblečení, jsem prostě marnivá ženská a tenhle kousek mi udělal neskutečnou radost. Přiznávám se bez mučení, že jsem prostě legínomaniak. Sportovního oblečení není nikdy dost a já v něm navíc trávím většinu času. Samozřejmě se občas ráda naparádím, ale když mívám dopoledne individuály, potom sfouknu svůj trénink, případně si jdu zaběhat a večer rovnou na skupinovku, tak jsem ve sportovním celej den. A legíny prostě vedou. Jsou pohodlný, nikde nic nezavazí, netáhne a ještě je to hezký. Co víc chtít? Mám jich opravdu spoustu a vyzkoušela jsem asi petstotisíc značek a i když jsem typická Nikegirl, tak tyhle krásky to vyhrávájí na plné čáře! Proč? Mají vysoký pas, při sportu nesjíždí (největší otrava při běhu je neustálé popotahování legín!), drží tvar i barvu, neroztáhnou se a jsou tak strašně příjemný. Fakt měkkoučký, jako druhá kůže. Mám je teprve měsíc, ale tahala jsem je pořád dokola, takže byly praný asi tak třicetkrát, ale pořád bez chyby. Jako legínový expert vám je doporučuju všema deseti!

Mám velikost S/M a řekla bych, že je to takové menší Mko - překvapivě :D Koupíte je TADY.

2. Run Tour

U běhání ještě chvilku zůstaneme, protože s touhle novinkou se vám musím pochlubit. Ohledně blogu mi chodí nabídky na spolupráce, některé jsou lákavé a některé zase tak hloupé, až jsou vtipné. Zveřejni na blogu námi sepsaný text a my Ti za to pošleme reklamní triko! To prostě chceš :D Každopádně když mi v poště přistála nabídka od Run Tour, skákala jsem dva metry vysoko. Letos tedy budu jednou z tváří téhle série závodů a poběžím Olomouc (11.6.) a Ostravu (3.9.). S největší pravděpodobností budu závodit jako vodič nevidomého a i když z toho mám fakt strach a velký respekt, těším se na novou zkušenost a doufám, že nezklamu. Vy víte, že nejsem závodní typ, ale tohle mě vážně úplně nadchlo. RT je taky super v tom, že se ho může zúčastnit úplně každý, od začátečníků po profi běžce a líbí se mi, že se k tomu vztahuje celodenní program pro všechny. A hlavně pro děti. Prostě super baby friendly věc! Určitě natočím z Olomouce i z Ostravy vlog, sama jsem moc zvědavá, jaké to bude. Uvidím se tam s někým z vás? :-)


3. Pohanková kaše

Jídlo tady nesmí chybět, to je jasný. Posledních pár let jsem snídala pořád dokola to samé. Ovesnou kaši, vločky s jogurtem a občas vajíčka (když mi je L udělal, umí totiž nejlepší). No a po těch několika letech jsem chtěla změnu a vyzkoušela instantní pohankovou kaši. A teď mám zase na pár let vystaráno, protože mi to neskutečně zachutnalo. Veliká dobrota!

Na radu mojí mamky kupuju jedině tuhle od Šmajstrlu. Vyzkoušela jsem i jiný značky, ale tahle je bezkonkurenční!

Do kaše většinou přidám ještě lžíci jogurtu, má pak takovou jemnější konzistenci. No a na fotce vidíte nejoblíbenější posypku - jabko, med a ořechy. Dokonalost!

A druhý nejoblíbenější způsob přípravy? Rozmixuju čtyři lžíce kaše, banán, borůvky, chia a trochu vody - mňam :-)

4. Freestyle suchary

Knackebrotů a žitného chleba už bylo dost. Tvaroh na svačinu už mi taky lezl ušima. A tak jsem vyzkoušela tyhle Fitness suchary a okamžitě se dostaly na přední příčky. Až na ten název :D Dávám si je většinou na svačinu s nějakou pomazánkou nebo s cottage sýrem. A nebo jenom tak. Večer k telce. Je to freestyle ne :D Kupuju je v Tescu a nejradši mám sýrový a rajčatovo-bazalkový.



5. Bábovky

To nejlepší na konec. Jestli ještě neznáte Radku Třeštíkovou (o tom ale dost pochybuju), tak ji honem začněte sledovat na facebooku, protože je to asi nejvtipnější profil, který tam najdete. A taky si honem kupte všechny tři její knihy. To prší moře jsem vám doporučovala už v některém z knižních článků a je to pro mě nejlepší kniha loňského roku, takže doufám, že jste mě poslechli a přečetli si ji :-) Minulý týden vyšla její nová kniha Bábovky a já jsem ji zhltla během pár hodin. Je to soubor dvanácti povídek o zdánlivě rozdílných ženách. Nakonec ale zjistíte, že je všechny něco spojuje. Je to drsné, smutné, občas milé a bude se vám to líbit. Slibuju! :-)

Jo a miluju ten přebal!
A co váš duben? Našli jste něco, co by se mi líbilo? Těším se na vaše tipy :-)

Mějte se krásně a jaru zdar!

A.

středa 13. dubna 2016

YouTube TRAIN HEART + vaše otázky pro mě


Většina z vás si už určitě všimla, že jsem začala natáčet videa na YouTube. Ještě aby ne, když jsem to sdílela na všech sociálních sítích a málem si to vyvěsila i nad vchodové dveře :D Na úplném začátku jsem svou závislost a lásku k pohybu šířila jen přes tenhle blog, když mi to přestávalo stačit, začala jsem trénovat, to taky všichni víte. I to mi ale bylo málo a tak jsem se rozhodla, že zkusím natáčet. Jako první s tím vlastně přišla Karolína a na všechny moje argumenty proč NE (stydím se, nejsem dostatečně namakaná, nemám prostory, neumím stříhat) měla hned odpověď a řešení. Dokonce byla i u prvního natáčení a já jí tímhle za všechno moc děkuju. Taky děkuju mým úžasným kamarádům za dokonalé intro přesně podle mých představ a za vymalování místnosti, ve které se to celé odehrává. A ze všeho nejvíc samozřejmě děkuju mýmu úžasnýmu manželovi za trpělivost. Nastavuje foťáky, stativy, uklidňuje mě, dodává mi odvahu a všechna videa stříhá. Tráví u toho spoustu času a já ho můžu tak akorát pozorovat, protože všechny ty iMovie a Adobe a nevím co ještě, jsou pro mě úplná španělská vesnice a vůbec nevím, která bije. Občas se u toho samozřejmě neshodneme, ale tak to má být. "Lásko, tohle tam nemůžeme dát, jak funíš a říkáš, že už nemůžeš. Ty máš jít příkladem!" "Já vím, ale chci, aby lidi viděli, že mi to prostě dává zabrat, jsem jedna z nich a chci, aby mě měli rádi a viděli, že mě to taky pěkně potrápí." "Nee, vystřihnem to!" "Fakt ne Luki, věř mi." Nakonec to ale vždycky všechno dobře dopadne a strašně nás to baví.
Když jsem si poprvé sedla před kameru a měla začít mluvit, třepala jsem se asi jako před porodem nebo svatbou. Je to zvláštní a fakt náročný, každopádně věřím tomu, že se to časem poddá a půjde mi to levou zadní. No a když jsem si poprvé stoupla před kameru s tím, že povedu trénink, tak mě braly mdloby. Přece jenom je to jiný, když před váma stojí 30 holek a reagujou na vaše trapný vtípky, smějou se, nadávájí. Prostě tam jsou. Při natáčení se mnou není nikdo. Co budu celou dobu říkat? To bude divný! No, po pár minutách už jsem to vůbec nevnímala a přišlo mi to naprosto přirozený. Tak snad to takhle bude působit i na vás a budete si cvičení užívat stejně jako já.
Ani ve snu mě nenapadlo, že bude mít kanál takové ohlasy. Během dvou dnů na mě vyskakují (pro mě) neuvěřitelná čísla, píšete mi krásné zprávy, posíláte fotky výtvorů podle mých receptů a je to fakt úžasnej pocit. Fakt se vznáším a udělám všechno, co bude v mých silách, aby vás to bavilo i nadále. Nejlépe čím dál víc :-) Budu přidávat další tréninky, od kardia po tabatu, tréninky zaměřené na určité partie a občas taky něco uvařím. Lákají mě i vlogy, ale to asi bude chtít trošku víc času, než se otrkám.
Kromě toho, že mi píšete tyhle krásný věci, chodí mi i spousta otázek. Ohledně kojení a cvičení, jídla, běhání, cvičení po šestinedělí, jak vybrat boty, proč bolí tohle, tamto atd. Napadlo mě, že bych ty nejvíce kladené otázky sepsala a odpověděla vám na ně ve videu. Pokud tedy máte na srdci ještě něco, na co by vás zajímal můj názor nebo cokoliv, s čím si nevíte rady a myslíte si, že bych vám mohla pomoct, sem s tím. Napište mi otázky klidně tady do komentářů nebo na mail a já na to co nejdřív vlítnu.

Mějte se krásně a děkuju za podporu, fakt moc, jste super! :-)

A.

YouTube: TRAIN HEART
1. tréninkové video TADY